Claim: 100% plantaardig. En ‘Goed voor het hart en beter voor onze aarde.’ Bijgaande reclame-uiting laat er geen gras over groeien. ‘Nieuw’ zegt Unilever over haar nieuwe Becel-variatie in de Volkskrant Magazine van zaterdag j.l. (KLIK erop om te vergroten). Eerder zagen we al, ook als ‘nieuw’ gepresenteerd, Becel met roomboter, zie het spotje maar. Een vleugje dan, zeggen ze zelf daarover. ”Het is een melangeproduct met 70% vet, gemaakt van een zorgvuldige selectie met zonnebloemolie, lijnzaadolie en koolzaadolie die van nature Omega 3 en 6 bevatten, en een vleugje roomboter.” De, niks vleugje, ’100% plantaardige’ Becel is vrijvan conserveringsmiddelen, kunstmatige kleur- en smaakstoffen en lactose, zegt de advertentie. En ook deze variatie bevat natuurlijk Omega 3 en 6. Die zijn ‘goed voor het hart’ en ‘dragen bij’ aan het behoud van een gezond cholestergehalte in het bloed. ”Daarbij helpt een verschuiving naar plantaardige voeding mee aan een lagere uitstoot van broeikasgassen,” besluit de Becel 100% plantaardig-advertentie. In de reclame dus, maar zonder kennismakingsactie.
Lees ook:Unilever in beroep tegen Europese uitspraak reclame Becel pro-activ
Lees ook:Becel en VGZ denken aan je hart in coach-campagne
Lees ook:Peer Gynt-muziek in bloemetjes spotje vernieuwd Becel (de verpakking dan)
Lees ook:Help! Roltrap stopt in Becel-spotje, maar hulp is nabij
Lees ook:Geheime recept Coca-Cola ‘onthuld’ in Argentijns spotje