Mooie Thekla smeert nooit doffe ellende op haar gezicht, en daar gaan we haar aan houden. Vandaag helpt zij Terre des Hommes reclame maken voor een petititie tegen kinderarbeid, blijkens een advertentie in dagblad Metro (KLIK erop om wat te vergroten). Ze vraagt ons ‘nee’ te zeggen tegen kinderarbeid in Nederlandse ‘mica-houdende’ producten -daarover later meer- zoals cosmetica, verf en kabels. Maar let op: als je verder geen mailtjes van TdH met verzoeken om geld voor andere acties, laat het ze dan weten via [email protected]. Zeggen ze netjes op de site. Dit soort oproepen voor petities is namelijk ook een ideale marketingvorm voor goede doelen-organisaties om aan mailadressen van mensente komen nu bellen om geld lastiger wordt vanwege het Bel Me Niet-register. Goed dat ze het melden van TdH, maar eigen moeten ze je niet op de mailinglijst zetten na het invullen van dat ja in de petitie, tenzij je er specifiek om vraagt. Bestaat er al een Mail Me Niet-register?
Over dat mica. De TdH site meldt: ”Heeft u zich wel eens afgevraagd waar de glitter in uw autolak of make-up vandaan komt? Dit komt van mica: een mineraal door duizenden kinderhanden in India gewonnen. Ook Nederlandse bedrijven zijn hier bij betrokken, maar maken te weinig haast om kinderarbeid in hun mica productieproces te stoppen.”
”Roep Minister Ploumen van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking daarom op om bedrijven te verplichten kinderarbeid uit het mica productieproces te weren. Teken de petitie, net als Thekla Reuten!
”In september overhandigen we deze petitie aan de minister.”
Lees ook:Nederlander pikt kinderarbeid niet, in Nederland: steun Unicef
Lees ook:‘Duurzaam merkenspel’ als reclame voor ASN Bank
Lees ook:Amnesty vertelt het Rosenthal met kogels in advertentie
Lees ook:Loretta Schrijver spreekt nieuw spotje World Animal Protection over misbruik olifanten in
Lees ook:‘Strengere reclameregels voor voeding kinderen’