De ‘Waar kies jij voor?’-campagne van Lidl op abri’s en in de wakkere krant meldden we al, maar de Duitse super is er nu ook op mee op tv. En hoe. Met vijf (!) verschillende grappige 16 seconden-spotjes worden A-markprijzen (zie de spotjes GROTER door hier te klikken: Calvé-pindakaas, Coca-Cola, DE-koffie, Heinz-ketchup, Iglo-vissticks en Blue Band-halvarine) bij andere supers -lees met name bij Jumbo- aangevallen (lijkt dat visstick-meisje toevallig niet een beetje op het Jumbo-meisje dat nu ook steeds weer op de buis is?). De Lidl-campagne, met slogan De hoogste kwaliteit voor de laagste prijs, is op de buis nadrukkelijk meer een ‘Ook lekker‘-
campagne is geworden voor de eigen merken. Want veel goedkoper. Die ten koste gaat van, we stipten het vorige keer ook al aan, duurdere A-merken, die dit alles knarsetandend aan zullen zien. Die A-merken zijn onder meer te koop bij Jumbo, meldt Lidl in de printcampagne, maar natuurlijk ook bij de concurrenten Albert Heijn, Dirk en Plus e.a. (die uiteraard ook goedkopere huismerken verkopen – Lidl verkoopt de genoemde A-merken dus niet). Een tegenaanval kan niet uitblijven, verwacht ik. De campagne is gemaakt door reclamebureau Etcetera. Zouden de Food A-merken onder hun klanten ook staan te knarsentanden?
Lees ook:Mysterieuze ‘Waar kies jij voor?’-adverteerder blijkt Lidl dat A-merken Jumbo aanvalt
Lees ook:Nieuwe reclamestunt Lidl met cola: omruilactie lege merkfles voor gratis eigen merk Freeway
Lees ook:Jumbo verdedigt zich tegen prijzenaanval Lidl in advertenties met eigen merken
Lees ook:Ook Kruidvat mengt zich in reclame-strijd over huismerken
Lees ook:Prijzenaanval Jumbo op A-merken van Albert Heijn in de reclame
“grappige 16 seconden-spotjes”? Nou nee. Grappig zijn ze niet. Onverstaanbaar soms wel. Geen idee wat die patat etende jochies zeggen.