Daar heb je ze weer met een stuntherhaling, Alpecin. Noemden zichzelf ooit ”De eerste shampoo met cafeïne die vermoeide haarwortels nieuw leven inblaast en erfelijk bepaalde haaruitval een halt toeroept.” Nu ‘onthult’ de advertorial -een combi van advertentie en editorial/redactie- in De Telegraaf van vandaag dat hun C1 je haaruitval vroegtijdig tegengaat. Wel met dit zinnetje eraan vast: ”Als al het haar al is uitgevallen, dan helpt ook Alpecin niet meer.” Dat is tenminste duidelijk. En slimme reclame, natuurlijk. Nu moet iedere jongeman met een volle bos haar ook aan de Alpecin. Voor het geval dat, later. KLIK op de advertentie om de berg tekst redelijk te kunnen lezen. In de eerste alinea wordt overigens vermeld dat de ‘Doping voor het haar‘-shampoo voor mannen van de Duitse Tour de France-sponsor zo wordt bekritiseerd in de pers. Dat snappen ze niet. Wat ik niet snap is dat die kritiek in de pers mij is ontgaan, maar ik lees ook niet alles. Ook weer slimme reclame, een relletje rond je merk creëren en daar steeds maar weer aandacht aan besteden in advertenties? Heeft iemand voor mij misschien een linkje naar zo’n kritisch verhaal over deze Alpecin-shampoo in een gerespecteerd medium?
PS Voor degene die dat nog niet wist: in de advertentie staat ook het advies, in het gele kader onderaan, om de shampoo steeds twee minuten op het hoofdhaar te laten inwerken, ‘zodat de cafeïne zijn werk kan doen.’
Lees ook:Reclame voor Alpecin’s ‘doping-shampoo’ met cafeïne tegen haaruitval bij mannen
Lees ook:Geen doping-reclame tijdens Tour de France grapt sponsor Alpecin van de cafeïne-shampoo
Lees ook:Alpecin-shampoo vervangt ‘Doping voor het haar’-slogan
Lees ook:Alpecin claimt in reclame ‘meest succesvolle mannen-shampoo van Nederland’ te zijn
Lees ook:Shampoo met cafeïne voor haaruitval mannen èn vrouwen melden advertenties