”Gebruikers bedankt! App-eltaart met kaarsjes! Dankzij jullie werd de ING App de veelzijdige, gemakkelijke en veilige manier van bankieren die het nu is.” Meldt de vrolijke inhaak-advertentie van de bank vandaag in dagblad Metro. ”En samen met jullie maken we de ING App de komende jaren nog beter.” In de advertentie over de 3-jarige app worden ook wat feitjes genoemd. KLIK erop om te vergroten, maar dan nog niet goed leesbaar helaas. Gaan we, want ook wel interessant voor niet-ING-klanten. De ING App telt 2 miljoen gebruikers, een verdubbeling ten opzicht van 2 jaar geleden. Gebruikers loggen gemiddeld 6 keer per week in (en massaal tijdens lunchtijd om hun saldo te checken). De mannen lopen nog iets voor op de vrouwen (55/45%). De Provincie Zuid-Holland gaat aan kop (met 28% heeft de provincie de meeste app-gebruikers). En de stad Utrecht: 67% van de studenten/ING-klanten daar gebruikt de App. En wat zegt de advertentie over 65plussers? ”65% groei in het aantal gebruikers en de oudste komt uit Gelderland en is 105!” En 53% van de 25 tot 35 jarigen gebruikt de App. Zo meldt de advertentie. En, zonder zuur te willen doen, over het aantal banen die dat online bankieren kost bij ING, meldt de advertentie natuurlijk niets. Dat nieuws blijft voorbehouden aan de redactionele kolommen, zoals bij ABN-Amro deze week.
[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan ff HIER graag
Lees ook:Haalt ING’s reclame-hit ‘A penny for your thoughts’ Top 40?
Lees ook:Reclame voor 800 Zuidas woningen Student Experience
Lees ook:Special Olympics Sporters worden bedankt in advertentie
Lees ook:Ook studenten moeten van NS in en uit checken met OV-kaart
Lees ook:Privacy-gevoelige proef gepland: ING biedt adverteerders inzicht in klantgedrag