‘Introducing Car2go’s New Fleet’... Een erg leuk spotje, eentje die je bijblijft, met nieuws over die Nederlandse dochter van het Duitse Daimler AG. Dat een ‘nieuwe’ auto -weer van het eigen Smart-ukkie merk dus- aanbiedt aan de bestaande bijna 25.000 leden. Maar wel in het Engels, want, laat Gemma Trounce, producer bij Khanna\Reidinga, het verantwoordelijke Amsterdamse reclamebureau desgevraagd weten, het merk is internationaal-georiënteerd en Amsterdam telt veel buitenlandse leden. Misschien
volgt wel een uitrol in meer Europese landen, is dan mijn speculatie. Waarom een (mooie) humorloze Duitse vrouw, met al te blauwe ogen, die soms ridicule teksten uitkraamt? Gewoon voor de lol. Maar natuurlijk ook vanwege Duits, dus goed, autootje en om zo te laten weten (hoe dan?) dat de moeder het gerespecteerde Duitse Daimler AG is. En bekend van onder meer Mercedes-Benz, dus goed voor het imago. Ook goed voor het imago, maar niet genoemd want zeker niet gek genoeg: deze Smart is elektrisch voortgedreven.
De mooie vrouw, voor geïnteresseerden in meer dan de auto, haha, is het Duitse Viva-model Louis. Al wordt ze in het persbericht Louise genoemd. Ook Duitse humor?
Lees ook:Jonge Hitler dood gereden door Mercedes in parodie-spotje
Lees ook:‘Denk Blauw’ zegt VW en maakt weer mooi animatiefilmpje
Lees ook:Rihanna ontslagen als ‘te sexy’ reclamegezicht Nivea
Lees ook:Meer kritiek op KRO’s Boer zoekt vrouw-wervingscampagne
Lees ook:Carshoppen maakt reclame voor occasion invoer uit Duitsland en België