”Ik schrijf, en schrijven begint met kijken.” En bij het Rijksmuseum, dat zaterdag 13 april eindelijk open gaat na tien jaar verbouwen, heeft Sophie van der Stap leren kijken.” We dachten dat Ruud Gullit het spits zou afbijten voor de Rijksmuseum-promo’s, maar het werd dus de nu in Parijs woonachtige schrijfster Van der Stap (1983), die vooral bekend is van haar internationale bestseller Het meisje met de zes pruiken. Dat boek gaat
over haar gevecht tegen kanker en is in liefst 16 talen vertaald (verfilming komt eraan?). Het ‘meisje Puck’ is de laatste in de serie van drie spotjes die de aandacht moeten vestigen op de komende her-opening van het Rijks. Puck is ‘zomaar een meisje van acht.’ Volgens het reclamebureau achter de campagne, Skipintro, is de gedachte dat kinderen het Rijksmuseum nooit in z’n volle glorie hebben kunnen zien. ”Zij ontdekt hoe groots en mooi en bijzonder het is, en dat er nu ook voor kinderen van alles te zien is.” De regisseur van al dat fraaie filmwerk is de internationaal vermaarde regisseur/cameraman Jan de Bont, zelf begunstiger van het Rijks. Via Caviar Amsterdam, producenten. Het uitzenden van de eerste drie weken van de campagne is mogelijk gemaakt door de BankGiro Loterij.
Lees ook:Ruud Gullit’s leuke hoofdrol in ‘Welkom Rijksmuseum’-spot
Lees ook:Rijksmuseum maakt reclame voor grote aantal bezoekers
Lees ook:Door tekenen zie je méér-campagne Rijksmuseum
Lees ook:Ruud Gullit’s Rijksmuseum-spots gefilmd door Jan de Bont
Lees ook:‘Bacardi blokkeerde campagne tegen alcohol’