Prima idee. De Museummaanden willen een nieuw publiek naar de musea halen, blijkt uit bijgaande advertentie met de vieze verf spugende man vandaag. Februari, maart, april en mei zijn uitgeroepen tot dè Museummaanden van 2013. In deze periode dragen elke maand vier musea de eretitel Museum van de Maand. In totaal staan dus zestien musea in de schijnwerpers. Met verrassende doe-het-zelf evenementen, vandaar die vieze man, en aanbiedingen verwachten deze musea een nieuw publiek aan te spreken. Meldt de site. De Museummaanden is een nieuw initiatief van Stichting Museumkaart en BankGiro Loterij. De Stichting Museumkaart heeft als doel het bezoek aan de Nederlandse musea te bevorderen. De BankGiro Loterij steunt goede doelen die werken aan cultuur en behoud van cultureel erfgoed.
Lees ook:Hans Klok kraakt kluis in Kluiskraker-spotje Bankgiro Loterij
Lees ook:VriendenLoterij neemt plaats in van Sponsor Bingo Loterij
Lees ook:Vieze enqueteur stelt ‘vieze meiden’ vieze vragen in Humo-spotje
Lees ook:Kroning Snoop Lion als LA’s sneaker king in spotje Adidas
Lees ook:Internetmarketing: zelf op de film bij Triodos Bank!