De reclameblokken van de twee overblijven poulewedstrijden van Oranje zijn uitverkocht, maar voor de -mogelijke- volgende ronden is er nog ruimte over, meldt de STER aan de Volkskrant. ''Diverse adver- teerders wachten af of Oranje verder komt.'' Volgens de reclame- wervingsorganisatie van de Publieke Omroep is de belangstelling van adverteerders groter dan bij het WK van 2006 in Duitsland. Een spot van 30 seconden in de rust van Nederland-Italië op maandagavond kostte 90.000 euro. De Volkskrant kwam er niet achter of en hoeveel de reclame-opbrengsten groter zullen zijn dat de kosten van de EK Voetbal-uitzendrechten.
Lees ook:€115.000 voor STER-spot tijdens EK-finale, maar minder als Oranje ontbreekt
Lees ook:Bavaria en Sunweb moedige eerste adverteerders ‘Super Dutch reclameblok’ Ster op WK voetbal
Lees ook:‘Reclameconsumptie al jaren stabiel: ongeveer 17 minuten per dag’
Lees ook:Campagne Omroep WNL voor ‘beter Nederland’ betaald met ledeninkomsten
Lees ook:Kamervragen VVD over eigen tv-reclame van Publieke Omroep
Dan was het voor Albert Heijn een pijnlijke avond, maandag…
?? Qua kosten bedoel je?
Jep, de Welpie commercial duurde denk ik ander halve minuut. Best prijzig..
Ik werk bij AH en bij de Wuppies had AH in één reclameblok het reclamebudget van een hele week er doorheen gejaagd
En ”everybody happy”, zullen we maar hopen, Waai! Ik denk van wel, met meer dan 7 miljoen kijken en die 3-0 pakt niemand ons meer af (:-)