Misschien was een vrouwenhand nóg beter geweest. Hierbij een guerilla-campagne met ”handjes” die erg effectief is gebleken, melden de makers, reclamebureau McCann Erickson in Macedonië (waar in de wereld zitten die Amerikaanse bureaus niet). Doel van de Check them-campagne: mannen op het gevaar van teelbalkanker* wijzen en vooral ook op de eenvoudige manier hoe ze die ziekte kunnen ontdekken bij zichzelf. Oplossing: Give men a HAND! Laat die handjes zien op diverse, soms onverwachte plekken. Nog niet bedacht: op het handbalveld, haha. De organisatie achter de campagne claimt dat het aantal mannen dat zich bewust was van teelbalkanker was gestegen tot 74 pct na de campagne; het aantal bezoeken aan huisartsen nam met 11 pct toe en het sitebezoek explodeerde. Klik door naar de site AOTW voor meer voorbeelden van deze knappe campagne (via twitteraar/blogger Cor Hospes). Op bijgaand ”handje” luidt de kop: Be bold. Check them! En daarboven: ”You can easily detect testicular cancer with a simple self-examination.” →