Al bijna drie jaar geleden besteedden we er aandacht aan bij Reclamewereld: KlasseContact van KPN. Deze week is de nieuwe KPN Mooiste Contact Fonds campagne ervoor te zien. “Langdurig ziek zijn is voor een kind vreselijk. Lichamelijk en mentaal, maar ook sociaal gezien heeft het gevolgen. Want als een kind bijvoorbeeld langdurig in het ziekenhuis moet verblijven, ligt het sociale leven stil en is er weinig contact met leeftijdsgenootjes. En als je jong bent is dat contact juist zo enorm belangrijk. KlasseContact van KPN helpt daarbij en staat centraal in de
nieuwe campagne van KPN.” Aldus reclamebureau N=5, dat tekent voor de campagne. KlasseContact bestaat al ruim 8 jaar en heeft in die tijd zo’n 1200 kinderen kunnen helpen. Sinds 2013 is de dienst volledig in handen van KPN en daarmee een van de meerdere maatschappelijke initiatieven van KPN. Erg goede activiteit van ze, passend mooie campagne.
Lees ook:KPN-advertentie voor ‘Mooiste Contact Fonds’ dat zieke kinderen helpt
Lees ook:Opkikker maakt reclame voor topmodel Babette (en zichzelf)
Lees ook:Zieke kinderen: KPN helpt contact maken met de klas
Lees ook:Kinderboekenweek krijgt nieuw gezicht: het boekenkind
Lees ook:Nieuwe campagne SIRE vraagt aandacht voor pleegouders
Doet me enorm aan deze klassieke KPN-commercial denken:
https://www.youtube.com/watch?v=TcfxCv1QJHI
En zo zie je maar weer dat je nikszeggende zinnetjes als ‘Altijd dichtbij’ of ‘Voel je vrij’ (en dat soort andere onzin) altijd overal achter kan plakken.
Van wie is de stem van deze reclame?