Huisslaafjes Bangladesh in Terre des Hommes-reclame

In de -helaas nooit eindigende- serie Rampspoedreclame: kinderslaafjes in Bangladesh. De advertentie is van Terre des Hommes, dat geld ophaalt oTerre des Hommes Bangladeshm kinderslaafjes in in huishouding van lieden in Bangladesh te helpen bestrijden. Bijgaande uiting plukte ik onlangs uit de Volkskrant (KLIK erop om wat te vergroten, waardoor de tekst goed leesbaar wordt). ”Naar schatting werken zo’n 3,45 miljoen kinderen in Bangladesh. Kinderen die in de huishouding werken zijn bijzonder kwetsbaar omdat de uitbuiting achter gesloten deuren plaatsvindt. (…) Deze huisslaafjes krijgen een minimaal salaris en zijn vaak slachtoffer van mishandeling en seksueel misbruik.” Metname meisjes tussen de 12 en 14 jaar werken gemiddeld bijna 16 uur per dag vanuit armoede als huisslaafje bij een ander gezin.

Lees ook:Steun aan ‘jeugdslaafjes’ in Bangladesh gevraagd in advertentie Terre des Hommes
Lees ook:BNR’s reclamecolumnist Eugène Roorda haalt uit naar ‘zieligheids-campagne’ van vakvereniging FNV
Lees ook:Terre des Hommes richt pijlen op kinderprostitutie in spot
Lees ook:Achter deuren Forensisch Instituut (interactieve reclame)
Lees ook:Doe mee aan Nationaal Salaris Onderzoek vraagt advertentie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.