’Biologische’ Mac-burger wereldhit‘, kopt De Telegraaf vandaag. Eindelijk eens goeie -redactionele reclame- voor de restaurantketen. Het filmpje waarin twee zogenaamde restauranthouders ’biologische hapjes’ voorschotelen aan bezoekers van een delicatessenbeurs in Houten is een wereldhit geworden. De lovende ’kenners’ hadden niet in de gaten dat ze in werkelijkheid fijngesneden kipnuggets,
Categorie: "Fake/parodie"
Nep-Obama in prachtige reclamestunt Maxman TV
President Barack Obama’s look- alike “Bronx Obama” loopt rond en veroorzaakt consternatie onder toeristen op het beroemde Times Square in New York. Blijkt een hilarische reclamestunt voor de Amerikaanse online zender Maxman TV, dat is gespecialiseerd in ‘Action, drama & extreme’. De goed gelijkende nep-Obama aan het eind: ”Every
Afschuwelijk spotje tegen spijbelen komt uit Australië
Stervende hond in controversieel spotje van Chevy
Je kan niet fout gaan, zeggen ze, als je een lieve hond gebruikt in een tv-commercial. Maar een stervende hond? General Motors’ merk Chevrolet Equinox kreeg applaus en tegelijkertijd veel kritiek voor een commercial waarin de zieke labrador ‘Maddie‘ nota bene wordt geëuthanaseerd. En wordt vervoerd in de SUV. Maar ho, het blijkt geen door GM gemaakte spot te zijn, maar een van de finalisten in een door GM ter gelegenheid van de recente Oscar-uitreiking georganiseerde competitie. Meldt AdAge. The Herd Films creëerde het spotje en zette hem, buiten medeweten van GM, op YouTube, waarna de felle,
‘Cyclists. Red and green. Learn the bloody difference’
Ouderwetse maar nog steeds gebruikte reclame-aanprijzing: ‘Gisteravond gezien op tv.’ Haha, bij DWDD. ‘Cyclists. Red and green. Learn the bloody difference.’ Mooie parodie van Top Gear (Series 21, Episode 5). Maar die kleurige boodschap geldt ook voor sommige automobilisten, bewijst Jitensha Oni op YouTube, check.
Sotsji-inhaker Audi op foutje met Olympische ringen fake
‘When four rings is all you need.’ Jammer, jammer. Niet van Audi, deze advertentie. Maar wel heel goed en alert. Vast door liefhebbers van het automerk gemaakt. En die zijn er genoeg onder reclamemakers. Tot nog toe hebben ze zich nog niet geïdentificeerd, dus kunnen ze er ook niet mee pronken. Het had een technisch hoogstandje moeten worden, eind vorige week, bij de Openings Ceremonie van de Olympische Winterspelen in Sotsji: het ontvouwen van vijf sneeuwvlokken naar de beroemde vijf olympische ringen. Maar er ging iets technisch mis, waar het in de generale repetitie nog was goed gegaan: de laatste sneeuwvlok weigerde dienst. Was zeker een gay vlokje, reden waarom de Russen ‘m niet mochten zien
Mooie Sint-inhaker van Hans Anders blijkt fake, jammer
Enge reclame voor eerste tandartsboor voor thuisgebruik
Het spotje komt uit de VS, van, eh, Dentidrill… Daar reageerde als eerste een tandarts, genaamd Eeuw12. Die zei: ”This is the most dangerous, scary thing I’ve ever seen. I’m a dentist, and I hope this is some kind of joke. No way this is actually legal in the US.” En JCSK8 kort daarop: ”This must be a joke. Please tell me. Otherwise I’m quitting this world.” Na het is een joke hoor. En een goeie, te goed bijna… De Amerikaanse virale campagne, voor de Nederlandse markt aangepast door reclamebureau GreyPossible, zorgde volgens eigen zeggen de afgelopen dagen tot de nodige speculaties en onrust. On- en offline. Het is bedoeld als reclame voor een tandartszorgverzekering van Ixorg. Dat zegt: ”Steeds meer mensen kiezen ervoor mensen kiezen ervoor om geen aanvullende
Pijp-spotje z.g. van Heineken in ‘beste fake ads top-5′
De Amerikaanse site BuzzFeed selecteerde 10 reclame-uitingen waarvan sommige mensen (jij niet, natuurlijk) dachten dat ze echt waren. Niet dus, fake. Wie dacht dat dit Heineken-spotje, die de top-5 haalde, echt was, moet toch een gaatje in zijn fles hebben. Toen de ‘commercial’ -gemaakt door reclame studenten- online verscheen reageerde Heineken publiekelijk dat ze geen juridische stappen gingen ondernemen want ze wilden niet dat er nog meer aandacht aan werd besteed. Haha. Nog eentje uit de top-5, z.g. van Guinness-bier -Share one with a friend. Or two. Tikkie subtieler. Staat eronder.
Microsoft-spotje dat iPhone 5S en 5C ziekt teruggetrokken
”Sometimes it’s best to just keep your mouth shut.” Zegt de Amerikaanse site Business Insider tegen Microsoft, dat bijgaand spotje waarin de nieuwe iPhone 5S en iPhone 5C belachelijk werden gemaakt de wereld in stuurde. Met zogenaamd Apple-baas Tim Cook en ontwerpchef Jony Ive erin plus twee werknemers. Vooral de ‘plastic’ 5C moet het ontgelden. ”This video should have never been released. Microsoft is getting clobbered by the iPhone. And we don’t just mean its smartphone business is losing to the iPhone — we mean the whole company is getting clobbered.” Microsoft moet betere producten gaan maken, in plaats van die van Apple door het slijk te halen is BI’s boodschap. En Microsoft luisterde naar deze en andere kritische reacties. Want het spotje, eerst gepubliceerd door The Next Web, is alweer teruggetrokken. Reactie van Microsoft’s woordvoerder: “The video was intended to be a light-hearted poke at our friends from Cupertino. But it was off the mark, and we’ve decided to pull it down.” Foutje bedankt.