Het leek een briljante inhaker van Vodafone. Een abri, tegenover Carré, met de tekst: “Youpie! Ik ben weer bereikbaar!” Maar, meldt blog Verse Reclame, al snel waren er enkele scherpe tweeps (@elilejeune, @mkouwenhoven en @bbstripes) die het hoge Photoshopgehalte van de foto ontdekten. En inderdaad, het gebruikte font lijkt totaal niet op degene die Vodafone in haar communicatie gebruikt, aldus blogger Gonnie Spijkstra. Een telefoontje naar Corporate Affairs van Vodafone (dank @luukros) gaf de bevestiging. ´´Wie er wel achter zit, is wel intern bekend, maar had woordvoerder Floor Klein even niet paraat.´´ Hoeveel mensen erin getrapt waren? Véél.
Lees ook:KPN speelt laf in op brand bij Vodafone (nee hoor, hoax!)
Lees ook:Is ‘Inpakken’-EK Voetbal inhaker Vliegtickets wel ècht?
Lees ook:‘Huwelijksaanzoek’ Amstel (met dat reisje naar ‘t WK Voetbal)
Lees ook:D-reizen zet de Vakantie-stresstest in als reclamegame
Lees ook:Sneeuw & recordspits: ING, Heineken, Vodafone, Amstel en Thuisbezorgd haken in
Ach, en als het idee wél echt was geweest, dan was het altijd nog een gejat idee:
http://reclamewereld.blog.nl/campagne/2010/11/06/youpie-we-zijn-tweede-geworden-knipoog-anwb-naar-kruisvaarder-klantvriendelijkheid-van-t-hek