''Met de intrede van enorme steigerdoeken in de stad en masten langs de snelweg zijn de boodschappen opvallender en opdringeriger dan ooit.'' Een hartekreet van Marjolijn van Heemstra in dagblad Trouw. Maarten Kloos, directeur van het Architectuurcentrum Amsterdam (Arcam), vindt de stad een ondoordachte 'soepzooi' wat reclame betreft en het beleid ontoereikend. Zijn centrum aan de Prins Hendrikkade wijdt tot eind januari een expositie aan het fenomeen buitenreclame waarin problemen, mogelijkheden, regels en toekomstvisies van verschillende bekende reclamebureaus worden belicht. Loopt nog tot 27 januari. De tentoonstelling prikkelt bezoekers na te denken over de vragen: wat doet de stad met reclame? en wat doet reclame met de stad?
Lees ook:Geert Wilders, 10 jaar mediafenomeen: reclame voor tentoonstelling PersMuseum
Lees ook:‘…Navel, billen, borsten, nú zie ik het ineens!’ is reclame Miró & CoBrA tentoonstelling
Lees ook:Tentoonstelling ’125 jaar Autoreclame’ nu in Hoorn te zien
Lees ook:Om de aarde in onder een uur voorspelt toekomstspotje 100-jarige vliegtuigbouwer Boeing
Lees ook:Reclamewereld.blog noteert meer dan 100.000 pageloads in januari