Plofkip aanval Wakker Dier op McDonalds verkeerd begrepen denken De Opportunisten

”Frontale aanval Wakker Dier op ‘plofkip’ van McDonald’s per tv-spotje” kopte Reclamewereld vorige week. Daarmee haakte de actiegroep per gestrekt been, maar op ogenschijnlijk op luchtige wijze, in op de speeltjes die McDonald’s in haar Happy Meal stopt om haar jongste klanten hetOpportunisten Wakker Dier familierestaurant in te trekken. ‘Maar de wrange kant van de boodschap is dat de kipnuggets in de vrolijke Happy Meal doos zijn gemaakt met plofkip. Met kreupele Cripple, volgevreten Fatty, oververhitte Puffy en Blisty met zijn voetzweren wijst Wakker Dier de ouders van jonge kinderen op het dierenleed achter de kipnuggets,’ aldus de actiegroep. De Opportunisten blijken ook een kind te hebben, zie de strip maar (KLIK erop om te vergroten) van reclame-cartoonist Frank Pels. De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is een Legend van de VEA, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het vak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.

Lees ook:Frontale aanval Wakker Dier op ‘plofkip’ van McDonald’s per tv-spotje
Lees ook:Ook De Opportunisten gokken na ‘t zien van zeilersspotje Holland Casino
Lees ook:Die man in de beha’s van Mora-spotje & De Opportunisten
Lees ook:Dat ‘aandeel in elkaar’ van de Rabobank getest door De Opportunisten
Lees ook:Over die zeehond van de Belastingdienst willen De Opportunisten ook wel wat kwijt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.