Het Amsterdamse reclamebureau OER werft personeel via reclame op populaire café’s in de hoofdstad. En het werkt ook nog, want leverde al tientallen reacties op. Goed personeel is schaars, zegt het bureau. De actie is niet alleen effectief, maar ook nog eens goedkoop. →
Categorie: "Campagne"
Coca-Cola animatiecommercial ‘pure kunst’ genoemd
''Pure kunst'' noemt Edo van Dijk van Eden Design & Communication een nieuwe geanimeerde commercial van Coca-Cola. ''Je moet het zien om te geloven wat er allemaal mogelijk is op het gebied van motion design''', schrijft gastblogger Van Dijk op Molblog. →
Boze reactie op ”Humor in Alcoholreclame”-item
De lobby van de alcoholproducenten, STIVA (dat staat voor Stichting Verantwoord Alcoholgebruik) laat in vakblad Adformatie weten dat het verhaal van anti-alcoholclub STAP ”ongenuanceerd” is. Daarin werd beweerd dat alcoholreclame op tv vaak ”te leuk” is en daarom van de buis moet worden geweerd. Want jongeren gaan te positief denken over alcohol en ze drinken al zoveel, meent STAP. De twee opponenten vliegen elkaar geregeld in de haren, dus ook nu weer.
Wat moet Pepsi nu met kippetjes?
Headbanger tegen gevaar van zwaarlijvigheid
Je ziet soms de raarste filmpjes voorbij gaan. Dit is er weer zo eentje. Geestig, deze uiting van de door de Amerikaanse overheid gesteunde AOTF, de American Obesity Task Force. Dit filmpje moet Amerikanen ervan weerhouden te dik te worden. →
Diesel met pikante herfst/wintercampagne
Van het jeansmerk Diesel kun je altijd iets oorspronkelijks verwachten, dus moet de campagne ook opvallen. Die voor de hersft/wintercollectie 2006 is net aangekondigd. Met zowaar engelen, in stemmig rock & roll zwart-wit, en heavy metal-muziek, de commercial dan. Beelden bij de overlees. →
Rumoer rond Heineken’s ‘anti-bier’ commercial
Net op de buis, een nieuwe
commercial van Heineken. Maar de boodschap is anders dan verwacht. De brouwer
wijst de bierdrinker op het belang van verantwoord drinkgedrag. Het filmpje
roept discussie op. Sommigen vinden de boodschap onduidelijk, anderen zelfs
hypocriet.
Snel moet sexy worden (?) in rare printuiting voor Peugeot 207GTI
The new Peugeot 207GTI. Sexy gets fast. Dat staat erboven. Lovers op bed, in een witte kamer, met witte helmen op. Rare advertentie, rare boodschap van Peugeot. Of begrijp ik 'm gewoon niet. Nee, dan was deze Peugeot-commercial voor de 307 leuker.