‘Gaat ‘t een beetje daar beneden?‘ Draak van een spotje, voor Danone’s nieuwe Oikos yoghurt ‘Griekse stijl’ met aardbei citrus-smaak. Met actrice Susan Visser (Gooise Vrouwen, Wie is de mol?) in de hoofdrol, die toch wàt moet roepen voor haar geld. Reclame Anno 2016, pathetisch. En kwam die yoghurt maar ècht uit Griekenland,
Categorie: "Campagne"
Wecycle zamelt electrische afdankers in maar lijkt nieuwkoop te promoten in KleinKlusje-spotje
NEEE. Niet we fietsen, niet weer fietsreclame . Wecycle is een non-profit- organisatie die de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige verlichting (e-waste) organiseert. Zie bijgaand spotje maar dat, lijkt het wel, het kopen van nieuwe producten promoot – alsof gebruikt en wat ouder niet goed meer is… Op verzoek van…? Of ben ik nu te wantrouwend. ”Wecycle wil zoveel mogelijk e-waste inzamelen en werkt hiervoor samen met 90 procent van de
Doutzen Kroes in reclame voor Wadden en Rivella
Even Zweden bellen-reclame wint grote prijs in Cannes
Zweden zegt het eerste land ter wereld te zijn dat zijn/haar eigen telefoonnummer heeft geïntroduceerd, als onderdeel van een nieuwe marketingcampagne. Alsof Zlatan’s reclamewerk met Volvo nog niet genoeg is voor dat land . Bel +46 771 793 336 en je krijgt een willekeurig Zweed aan de lijn, ergens in Zweden met wie je overal over kunt praten. Ze hebben zich aangemeld als een soort Ambassadeurs voor hun land, maar hebben geen training gekregen, laat staan dat ze verteld is wat ze
Havaianas The Original Since 1962 met leuke oude affiches en spotje
Eindelijk weer eens iets vrolijks uit Brazilië, na al die misère-berichten over economie, sociale toestanden en het milieu. ‘Brazilian born. Universally worn.’ Luidt de slogan van Havaianas, je weet wel, #TheOriginal since 1962. Zie de oude posters en bijgaande commercial, weer eens wat anders vergeleken met deze twee oudjes van Havaianas (spotje 1, spotje 2 oud). ‘Hoedt u voor namaak‘, zeiden we nog veel langer geleden. ”This year Havaianas presents a very special advertising
Aandacht voor mensen achter de schermen in nieuw spotje dat PostNL persoonlijker moet maken
De nieuwe PostNL-campagne brengt een ‘ode aan mensen die zich inzetten voor het succes van anderen, zoals een sportcoach of een artiestenmanager’. Omdat zij, net als de medewerkers van PostNL, klaar staan voor anderen. Citeer ik de vaksite van Marketing Tribune. Reclamebureau TBWA\Neboko maakte ‘m, Michael Wong regisseerde de commercial. Iedere dag bezorgt PostNL overal in ons land miljoenen brieven en pakketten. ‘Daarnaast biedt PostNL diensten, waarmee zij het leven van
Jeep Wrangler stunt in woestijn in hete reclame voor Pennzoil-olie
James Blunt in grappig ‘Please Not Them’-spotje van Britse Lotto
‘I want to reach out to the ordinary people of this country‘ zegt de ex-officier van het Britse leger, beter bekend als singer/songwriter James Blunt. Ooit James Blount geheten. Nee, geen late campagne over Brexit van het Britse gokinstituut de Lotto/National Lottery. Maar een grappig, knap gemaakt spotje Please Not Them genaamd waarin hij mensen bezoekt, zoals enkele BB’s -Bekende Britten- daar voor hem deden (”hey, you may look painfully ordinary on the outside, but on the inside you’re beautiful.. Probably’). En niet welkom is. Wel als… De Lotto daar heeft
Net als André van Duin gaat Jumbo-gezin zingend de zomer door in nieuw spotje
‘Als de zon schijnt…’ is natuurlijk de grote hitsong van André van Duin. Maar dat Jumbo-gezinnetje kan óók zingen, hoor. De supermarkt wil met deze vrolijke nieuwe commercial van reclamebureau Alfred duidelijk maken dat ‘je het zomerse vakantiegevoel extra makkelijk en voordelig kunt beleven.’ Vaksite Adfo voegt daaraan toe dat de commercial een ‘kleine ode aan Disney en de familie Von Trapp’ is van Alfred. Volgens Jumbo zijn de populairste producten voor dit heerlijke
Kritisch rappend maakt Sticks reclame voor verzekeraar ASR
Was even in het buitenland, dus dit gemist, de ‘commercial’ Het Andere Verhaal van verzekeraar ASR. Het kritische verhaal van Sticks zelf. Want daarin vrij gelaten. De reacties zijn heel wisselend. Van ‘hoogst irritant’ en ‘je hebt je verkocht, Sticks’ , tot ‘heel goed’ en ‘mooi voorbeeld van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’ van het bedrijf. Vakrecensent/reclameman David Brinks zegt op site MF: ”Met de tekst van de rap zal iedereen het eens zijn. Sticks verwoordt wat we allemaal willen van onze verzekeraar. Nu is het aan a.s.r. om zich echt op deze manier te onderscheiden,