Intrigerende timing, dit spotje voor Yildriz Wereldsauzen. Was al in april op de buis hier, maar gisteravond zag ik ‘m weer voorbij gaan. Eigenlijk zeg ik: géén goed timing deze keer van de Nederlandse sauzenmaker die in 2008 werd opgericht door Bram Muilwijk. Lees bovendien de begeleidende tekst op YouTube: ”Als je voor het eerst op bezoek bent bij je Turkse schoonouders in Istanbul dan gieren de zenuwen natuurlijk door je lijf. Gelukkig staat er tijdens het eten toch nog íets vertrouwds op tafel.” Als daar èchte zenuwen door het lijf gieren van duizenden, nee tienduizenden Turken… Ze
maken veel meer sauzen dan de Turkse Knoflooksaus, waarover dit spotje gaat. De site van Yildriz: ”De lekkerste Wereldsauzen, gebaseerd op lokale recepten en ingrediënten van over de hele wereld. (…) en voor een redelijke prijs.” De Nederlandse commercial werd gemaakt door reclamebureau Saatchi.
Lees ook:Commotie over Turks spotje waarin Hitler shampoo aanprijst
Lees ook:Communicatienetwerk brengt ook reclame Turkse moskeeën in
Lees ook:Steiff’s teddybeer beschermt jongetje, verjaagt monster-spot
Lees ook:Maak je eigen pot Nutella gedemonstreerd in spotje
Lees ook:Chilenen probeert WK Oranje bang te maken in bier spotje