‘Het jaar 2015 mag dan prima zijn verlopen voor Boskalis, het maritiem concern gaat moeilijker jaren tegemoet’. Meldde het FD begin maart somber. ”De lage olieprijs dwingt tot kostenbesparingen en het uit de vaart nemen van schepen, zowel bij de offshore- als bij de baggeractiviteiten.” Maar vandaag is het een vrolijke dag voor het Papendrechtse bedrijf, met reclameslogan Creating New Horizons, en dat wordt gevierd met een advertentie in vele dagbladen -zie bijgaand, KLIK erop om te vergroten. Want een belangrijke dag in de strijd voor een schone horizon dus tegen plastic soep. De tekst: ”Als baggeraar en maritiemdienstverlener staan we voor ondernemerschap, samenwerken en het zoeken naar nieuwe mogelijkheden in uitdagende omstandigheden. The Ocean Cleanup project van de Nederlander Boyan Slat spreekt ons daarom bijzonder aan. Zijn pragmatische aanpak voor het opruimen van de plastic soep uit onze oceanen sluit naadloos aan op onze werkwijze De installatie van zijn innovatieve systeem vraagt om de expertise die wij in huis hebben. Als sponsor dragen we daarom graag ons steentje bij. Vandaag gaan wij hel prototype van The Ocean Cleanup voor de Nederlandse kust in positie brengen. Zo creëren we samen een nieuwe horizon.”
Go, Boskalis, go!
Lees ook:Jammer. Boskalis-reclame haakt moeizaam in op ‘Copenhagen’
Lees ook:Kom, soep kan alleen maar een Unox-spotje zijn
Lees ook:Cup-a-Soup-directeur zegt ‘sorry’ voor de kredietcrisis
Lees ook:Happy’s Pharrell Williams, Christian Borstlap en G-Star aan ‘t werk voor de oceaan
Lees ook:Sexy ‘Plastic is geen one-night stand’-spotje voor designwaterfles Dopper in de ban