Geslaagde publiciteitsstunt? Dopper, het Nederlandse bedrijf achter de hervulbare design waterfles, lanceerde een nieuwe campagne: Plastic is geen one-night stand. Bijgaande eerste online spot in een reeks van acht heeft al veel stof doen opwaaien, zo is het onlangs verboden in de Verenigde Staten en Duitsland. Ook in Nederland is het filmpje verboden om als advertentiecampagne ingezet te worden op social media. Zo claimt althans vaksite Fonk. Geert Esmeijer, Dopper’s Marketing Director: ”De alarmerende statistieken rondom het gebruik van plasticinspireerden ons voor deze nieuwe campagne. Zo wordt de helft van het plastic dat wordt gemaakt, slechts één keer gebruikt en daarna weggegooid. En gemiddeld doen we met een plastic tasje maar een kwartier. Dat is nog korter dan de gemiddelde one-night stand. We zien nu al dat het eerste filmpje voor de nodige discussie zorgt, ik vermoed daarom dat het onderwerp nog veel besproken gaat worden. En dat juichen we alleen maar toe, aangezien het een belangrijk thema is dat aandacht verdient.”
Lees ook:Heftig Amerikaans kill-spotje bepleit wapenbeperkingen
Lees ook:Aandacht voor autofocus in spotje nieuwe Samsung Galaxy S5
Lees ook:WTF: Bruce Willis in actie op video Gorillaz’ Plastic Beach
Lees ook:Woninginbraak-vermijding onderwerp eerste preventie-campagne Veiligheid en Justitie
Lees ook:Cadillac CTS-V-spotje afgekraakt door reclame-experts in VS