De kracht van vriendelijkheid. Daarop mikt Transavia in de nieuwe campagne. KLM-dochter. Onder meer met bijgaande commercial profileert de KLM-dochter zich, meldt de site, als de ‘grootste low-cost luchtvaartmaatschappij van Nederland zich nadrukkelijk als love brand -een term bedacht door reclamebureau Saatchi & Saatchi, dat niet de campagne maakte- waar je naast een betaalbare prijs ook kunt rekenen op gastvrijheid en een vriendelijke service.” Nou, daarvan heb ik weinig
gemerkt op mijn Transavia-vlucht naar Faro deze maand. De stewardessen hadden het er veel te druk voor aan boord, want moesten natuurlijk ook geld verdienen met de verkoop van allerlei etenswaar, drankjes en dutyfree. Tja, reclame, hè. Anders was dat op terugweg met ArkeFly, waar je bovendien Comfort Class kon boeken, met wat meer beenruimte. Heerlijk. Be good and tell it was het toch? Dus niet alleen Tell it… De Transavia-campagne is gemaakt door reclame bureau Kokoro in Amsterdam.
Lees ook:Of we thuis even door ‘t stof willen gaan vraagt Marktplaats
Lees ook:Kritiek op bikinigirl-reclame Southwest Airlines, applaus voor rappende steward
Lees ook:Reclame-effectiviteit: Euro-prijs naar Adidas en 180
Lees ook:Uitzendbureau Top Jobs maakt reclame voor anti-prostitutiebeweging
Lees ook:Als de dood voor koud water is deze vrouw (‘t is maar een spotje)