Typisch Amerikaans, goed bedoeld maar wat sentimenteel, deze #withdad – campagne van Nissan USA. In de commercial streeft een ‘hardwerkend, hecht gezin door de jaren heen naar togetherness.’ Als onderdeel van de campagne doneert de Japanse automobielfabrikant tot een miljoen dollar (!) aan twee organisaties in de VS
die, ‘net als Nissan’, mensen en hun gezinnen aan een beter leven helpt. Genoemd worden Habitat for Humanity en Wound Warrior Project. ”We are proud to be their partner,” zegt Nissan. De song met de toepasselijke tekst is Cat’s In The Cradle van Harry Chapin (uit 1974).
Lees ook:Wie trekt sneller op: de bikinimeid of de Nissan Juke
Lees ook:Onlangs op Vara’s DWDD: Nissan-jeep triomfeert als maffiawagen
Lees ook:Nissan 370Z van perspex toont werking Shell Helix in spotje
Lees ook:‘Kaartenhuizen’-campagne moet slachtoffers Britse woningcrash helpen
Lees ook:JA. Hans van Telfort is al meer geliefd dan AH’s Harry