Alle aandacht van Adidas gaat even uit naar hun ‘Original Superstar‘-schoen die jaaaren geleden, in 1969 werd gelanceerd. Sindsdien wordt dat begrip Superstar te pas en te onpas gebruikt, dus tijd voor een internationale supercampagne vindt het Duitse concern. Met als kick-off voor wat een ‘herlancering’ van merk/schoen wordt genoemd deze commercial met Pharrell Williams, David Beckham, zangeres/actrice Rita Ora and basketballer Damian Lillard. Ze zijn gevraagd ervoor want, volgens
Adidas, en dat laat ik maar even onvertaald, ”each challenges the conventional definition of superstardom.” Het reclamebureau achter de mooi gefilmde commercial van liefst 90 seconden komt uit New York en heet Johannes Leonardo zegt bron AdAge; de regie was in handen van een Karim Huu Do van filmproductiebureau Caviar die dapper voor een zwartwit-aanpak koos.
Lees ook:Twee Ajax A1-spelers in wereldwijde voetbalcampagne Adidas
Lees ook:Piramide van vrouwen met Mr. Chow in spotje Adidas
Lees ook:Messi, Villa en Zizou in prachtig spotje F50-schoen Adidas
Lees ook:WK Voetbal: rel Adidas/Nike over doelpunten claims
Lees ook:Caitlyn Jenner in For Every Victory-spotje H&M Sport als inhaker Olympische Spelen