De ‘Strip for Likes’-campagne herlanceert Amsterdam’s Facebook-pagina voor het Amerikaanse modemerk Stϋssy (winkel Singel 459). En is gemaakt door wat zich ‘the new creative agency in town’ noemt, reclamebureau Arnold Amsterdam. Aangezien ik het een beetje druk heb laat het Engelstalige persbericht maar even onvertaald (zie ook teaserfilmpje). ”The campaign is a tongue-in-cheek way to showcase Stϋssy’s new Spring/ Sumer 2012 collection and to engage with brand’s Facebook community. The campaign idea is straightforward- the more likes the Stϋssy Amsterdam Facebook gets, the more the model undresses. The amount of clothing to fall off the model is left entirely up to the fans to influence. It is in your hands.” Hierbij twee voorbeelden uit de campagne, waarin het model zich dus stript voor likes.
How did it come together?
Verder uit het persbericht: Arnold Amsterdam used the brand’s Facebook platform to search for a suitable model. They have found who they thought represents the essence of Stϋssy’s style. They then dressed her up in the entire-
yes, all of it- Stϋssy Spring/Summer 2012 Men’s collection.
Colin Lamberton, Creative Arnold Amsterdam says: ‘As you can imagine the model must be suffocating under that many
layers of clothing. It is almost a public duty to free her out of this misery so we are expecting Facebook fans to help out here. Like and undress.’
Lees ook:Elvis zingt ‘Spring Fever’ in spotje Australisch bronwater
Lees ook:Aegon start zoekactie ‘limited edition’ Ajax kampioensshirt
Lees ook:Tiger Woods en Arnold Palmer vechten om behoud prijzen
Lees ook:‘KLM Tile Yourself’ leidt Top 5 Social Media-lijstje WebAds
Lees ook:EK Voetbal: de Wilhelmus Plopsong-spot van Grolsch
Wat een platte, domme actie zeg. En dat noemt zich the new creative agency in town, toe maar.
Jaja, sex sells, denken ze, maar zie wat er gebeurde met American Apparel.