Aanval Albert Heijn op A-merkprijzen C1000 in advertentie

Is C1000 nu net zo duur als Albert Heijn? … of is Albert Heijn nu net zo goedkoop als C100? Opmerkelijke spread -dubbele advertentiepagina- in de wakkere krant vandaag, waarin Albert Heijn een aanval lanceert op de A-merkprijzen van C1000. Mijn eerste reactie: is AH soms geirriteerd, als Eredivisiepartner, dat ex-familielid C1000 die actie met voetbalplaatjes is gestart? Mijn tweede: ik zie altijd zo weinig A-merken, helaas, bij AH, dus de strijd wordt ‘m denk ik vooral gestreden in het segment huismerken. En hoe ligt het daar? Twee reclameslogans eronder deze keer: Ook voor de prijs naar Albert Heijn. En: Albert Heijn is goedkoper dan je denkt! Excuses voor de slechte reproductie* van de advertentiespread. AH verwijst trouwens ook naar de conclusie van een onderzoek van de Consumentenbond, zie deze site, over prijzen, waaruit zij (weer) gunstig naar voren komen. En de Zaanse grootgrutter belooft ook in het nieuwe jaar ”de prijzen scherp in de gaten te zullen houden.” In de

bijgaande advertentie twee boodschappenlijstjes in de hoofdrol, elk met 30 merkartikelen. Bij die van C1000 in Eindhoven gedateerd 21 december j.l. is de vermelde prijs €71.07, bij die van AH, zelfde datum, zelfde stad, is de prijs €69.91.
* De tekst zal ik even herhalen omdat de repro zo onleesbaar is.
”Als we onze collega’s van C1000 mogen geloven, is het daar bijzonder voordelig boodschappen doen. Dus dat doen we. Maar alleen om de vaste prijzen van allerlei A-merken te vergelijken met die van ons. En wat blijkt? Het scheelt niks. Eigenlijk wisten we dat wel, want dat ik ook al drie keer achter elkaar de conclusie van de Consumentenbond. Kijk maar naar ah.nl/prijspeil. Goed nieuws dus voor iedereen die liever boodschappen doet bij Albert Heijn. En reken maar dat we ook in het nieuwe jaar de prijzen scherp in de gaten zullen houden.” Slogan dan: Ook voor de prijs naar Albert Heijn.

Lees ook:AH adverteert wel paginagroot, maar niet met prijsverlagingen
Lees ook:Albert Heijn kondigt verlaging prijzen van ‘dagelijkse boodschappen’ aan in advertentie
Lees ook:Lidl-reclame jubelt over groente-oordeel Consumentenbond
Lees ook:Dirk volgens Consumentenbond ook goedkoopste voor bioboodschappen meldt advertentie Dirk
Lees ook:Dirk’s A-merken, Prijs Checkers en de Consumentenbond

0 reacties op “Aanval Albert Heijn op A-merkprijzen C1000 in advertentie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.