Zo, dat ziet er agressief uit, als dat maar goed komt zaterdag de 19e, tijdens Nederland-Japan op het WK2010. Adidas Japan en Japanese Football Association creëerden ervoor het ‘Adidas Sky Comic‘ project, waarvan deze drie korte, maar woeste animatiefilmpjes met veel blauw en rood onderdeel uitmaken. Het reclamebureau is TBWA Hakuhodo. Ik laat de beschrijving van onze vrienden van site TIR maar even in het Engels staan: ”The motion comic is meant to profile the Japan team’s indomitable spirit and fortune, as best embodied by their jersey colors (blue/white) as well as the mythical creature the Yatagarasu, a three-legged crow/raven. The bird is a fabled emblem of prosperity, and in these shorts is fantastically rendered as the spiritual backbone of team Japan.” We zijn gewaarschuwd (via de reclame haha)!
Lees ook:Knappe campagne gehandicapten met hulp Aardman studio
Lees ook:De mannen, de slomo-camera en Carlton Draught, heerlijk
Lees ook:Republikeinse kritiek op Chrysler-spot met Clint Eastwood
Lees ook:Spaanse voetbalteam hijst zich in nieuwe tenue – en hoe
Lees ook:Zijn ze echt? Serie nieuwe anti geweld-uitingen van Benneton
Ik weet bij god niet waar dit over gaat, maar wat een vormgeving!