‘There’s a McDonald’s for everyone.’ Is het de knappe tekst en stem, dat aanstekelijke muziekje, die leuke, echte beelden? Een combinatie, waarschijnlijk. Daar word ik gewoon vrolijk van, van deze heel goeie commercial van McDonald’s in Engeland. Dit spotje van reclamebureau Leo Burnett London zag ik voor ‘t eerst op de Eurobest-festivaldagen in Amsterdam vorige week en ben er snel naar op zoek gegaan. De Amerikanen de 35ste verjaardag van hun komst naar het Verenigd Koninkrijk ermee. En, tuurlijk, een hamburger is fast food en dat eet je met mate. Maar ik ben ervan overtuigd dat die organisatie er hard aan werkt om alles zo kwalitatief mogelijk te maken. En met behoorlijk wat succes, wat mij betreft.
In het filmpje zijn o.m. te zien de Big Mac, Quarter Pounder met kaas, Chicken McNuggets en frietjes (French Fries). Die prijkten allemaal al op het menu in het eerste restaurant daar, in 1974 dus. Marketingbaas Jill McDonald (VK en Noord-Europa): ‘Many people in the UK experience a sense of nostalgia about our brand and feel passionately about our core menu. This campaign hones in on the different types of McDonald’s customers and explores their experiences.’ Via BrandRepublic.
Lees ook:Meat Loaf hit voor spotje met pa die niet van Chicken McNuggets houdt
Lees ook:Innovator-aardappel ‘ruwe diamant’ van McDonalds meldt advertentie
Lees ook:De ‘Elke dag een ander menu’-spotje McDonald’s
Lees ook:Dieren geven eco-tips in Aardman-filmpjes ‘Animals Save the Planet’.
Lees ook:Sotsji: Shani Davis bijt alvast in goud voor McDonald’s