Deze Australische IKEA- advertentie stond in een tijdschrift daar. Zeer origineel, briljant, wat de 303 Group daar bedacht. Klik op foto om ze groter te maken. De lezer schuift de pagina open en zie wat er tevoorschijn komt. Jessica van blog Beyond Madison Avenue (bron): ''I'm blown away by the simplicity of this and the excellent use of the medium.''
Lees ook:Reclame Avenue-ode aan literatuur voor Cees Nooteboom 80
Lees ook:Na de iPodTouch & iPhone, HP’s TouchSmart PC (waar blijft Mac?)
Lees ook:Sponsoring WSJ.com: innovatieve reclame Philips
Lees ook:Te veel op om te rijden? Slimme truuk in spotje Captain Morgan
Lees ook:Slipperfabrikant Havaianas versiert New York met buitenreclame
deze advertentie kan alleen nooit in een tijdschrift geplaatst worden. De truc werkt alleen als je adverteert in iets zonder nietjes.
@Rik: Tuurlijk wel. Je kunt toch gewoon een inlegvel in een geniet tijdschrift stoppen?
Zelf had ik de indruk dat het een erop geplakte pagina dus, die je er voorzichtig af kunt trekken waarna die pagina met die kast te voorschijn komt… Dus al dan niet geniet: niet zo relevant hier.
Huh?! Nou snap ik er helemaal niks meer van. De advertentie schúift toch open? Dat schrijf je hierboven zelf (hij gaat immers over een schuifkast). Dan kan-ie er toch niet op geplakt zijn?! Héél relevant dus juist, die vragen over nietjes enzo! Hoe kun je nou zeggen dat dat eh… ‘niet’ zo is?
Fout zit ik dus, dat is nu wel duidelijk. Sorry. Slide is het woord dat ze ook zelf gebruiken.
Geen probleem hoor, Michael! Maar ik begon opeens ff aan m’n leesvermogen te twijfelen…