"Ladies and gentlemen…the next president of the United States of America… !?" Thomas Jefferson had in 1776 nooit kunnen vermoeden dat een vrouw ruim twee eeuwen later haar zinnen zou zetten op de stoel in de Oval Office. Evenmin kon hij vermoeden dat "la femme" steeds meer haar stempel zou drukken op onze maatschappij. Ten- slotte was hij maar een man. Zoals iedereen dat toen was… ''Met deze advertentie,'' schrijft het Brusselse bureau Wonderworld (waar mijn goede kennis en jazzfan Roy Lemm werkt), ''brengen wij een ode aan alle vrouwen die ons leven meer inhoud en kleur geven. Aan alle muzen die het verschil maken in de politiek, in de cultuur en in het bedrijfsleven.'' Hoera!
De advertentie met die mooie foto stond gisteren in dagblad De Tijd. Net op tijd, stel dat SuperFriday voor Hillary minder goed zou aflopen (wat niet het geval lijkt, eerder het tegendeel zelfs).
''Adverteerders die willen ervaren dat "no agencies are created equal", mogen ons testen,'' schrijven Lemm c.s. Succes gewenst daar in Brussel.
Haha. Hillary helpt dus een handje mee met de werving. En nu maar hopen dat ze niet, zoals die andere beroemde vrouw, Carla Bruni, geld gaat eisen voor het gebruik van haar foto. Wel leuk voor de verkiezingskas van de Clintons, wat minder voor Wonderworld… Nee hoor, dat doet Hillary niet, het bureau heeft de rechten vast vantevoren gecheckt, bovendien is de foto op een veel leukere manier gebruikt dan Bruni (en Sarkozy) in die uiting van Ryanair, dat 60.000 euro moet betalen van de rechter.
Lees ook:Eerste ‘Stop Hillary’-commercial al op tv in Amerika
Lees ook:Mevrouw Sarkozy ofwel Carla Bruni in zwoel spotje voor Lancia Musa
Lees ook:Hillary Clinton maakt reclame voor zichzelf in Getting Started-video
Lees ook:Barack Obama haalt bijna evenveel campagnegeld op als Ms Clinton
Lees ook:Nederland toe aan muzikale communicatie zegt nieuwe reclamebureau Big Bang