American Copywriter zet een aantal Amerikaanse commercials onder elkaar die getipt worden voor reclameprijzen dit jaar. Reclamewereld. blog-lezers hebben ze bijna allemaal al zien passeren, op een paar na. Hier eentje die windenergie promoot, van General Electric, met als achtergrondmuziek Catch the wind, de nog altijd prettige tonen van een jonge Bob Dylan de Schotse zanger Donovan. GE zegt: ''Capturing the wind and putting it to good use.'' Aardig filmpje, wel erg Amerikaans, vol happy family & emotie, dus op het sentimentele af. Op YouTube reageert iemand nuchter met een pleidooi voor overheidssubsidie in de VS voor ''privé-windmolens (heeft zeker een grote tuin) en dynamo's.'' Denk niet dat Bush dáár geld voor overheeft…
Lees ook:Apple’s leuke beste wensen voor de feestdagen-commercial
Lees ook:Goed in beha’s afdoen? Doe dan ook een condoom goed aan
Lees ook:Windows 7 – Microsoft’s eerste commercials (en Kylie heeft ‘n hoofdrol)
Lees ook:Ook nuttig voor ollandse weigerambtenaren: prima spotje tegen huwelijksdiscriminatie uit Australië
Lees ook:Happy Boobs: reclame borstvoedingswinkel Boobs ‘n Burps
Aardig filmpje. Alleen werd het nummer ‘Catch the Wind’ niet gezongen door een ‘jonge Bob Dylan’, maar door de inmiddels in de vergetelheid geraakte Donovan. Een Engelsman dus.
Oeps, zit nog te veel met Dylan’s ”Times They are-a-Changin” in gedachten denk ik. Groot gelijk, heb ‘t gecorrigeerd. Dank voor je reactie, Ton. Ook goed hoor die Donovan.