Met de ''grootste reclame- campagne ooit'' laat het Turks Verkeers- bureau de Nederlanders de komende tijd weten hoe welkom ze zijn voor een vakantie in Turkije. ‘Het bezoek van koningin Beatrix brengt Turkije nu extra onder de aandacht. Wij haken daar deze week met de start van de campagne graag op in', aldus directeur Murat Karakuş bij Toerpress Holland. Zo'n 7800 billboards over het hele land verspreid, 4 enorme zuilen met reuzenadvertenties en tal van andere uitingen, op bussen en trams, moeten Nederlanders de komende weken duidelijk maken dat ze op vakantie in Turkije met open armen worden ontvangen. Wordt ook nog eens ondersteund met tv-spotjes,
advertenties in landelijke dagbladen, week- en maandbladen, reisvakbladen en banners op Internetsites. Allerlei toeristische thema's worden ingezet, zoals strand, zee, golfen, het culturele erfgoed, actieve vakanties, zeilen, historische monumenten, bijzondere landschappelijke bezienswaardigheden en de metropool Istanbul. De campagneslogan: ‘Turkije: wat een belevenis'.
Lees ook:Minister lost startschot voor OV-chipkaartcampagne
Lees ook:SIRE-campagne wijst op kinderleed in Nederland
Lees ook:D-reizen zet de Vakantie-stresstest in als reclamegame
Lees ook:Onderzoek: ‘Mobiele advertentiemarkt zal jaarlijks 60 pct groeien’
Lees ook:Justitie’s publiekscampagne tegen huiselijk geweld gaat op herhaling