‘Vanaf nu altijd verkrijgbaar.’ Opmerkelijk, Aldi maakt reclame voor A-merken die er nu te koop zijn. Zelfs voor Becel van Unilever. Op de buitenreclame deze week (KLIK erop om te vergroten) staan meer producten, met het huismerk equivalent van Aldi ernaast. Zoals Nutella, Coca-Cola en Fanta. Niet, zoals eerder bij concurrent Lidl, in plaats van, met de lage prijs van het eigen merk erbij. Dat er Unilever-artikelen bij staan is nieuw, volgens de Levensmiddelenkrant. Ze staan ook in de nieuwe folder vermeld. Nog zonder prijzen, dat wordt dus erg interessant om te vergelijken. Maar dat heeft Unilever moeilijk gemaakt. Die vaksite: ”De verpakkingsgrootten van de Unileverproductenlijken wel – net als bij andere A-merken die in de winkels van de duitse formule liggen – af te wijken van het ‘reguliere’ assortiment.” Benieuwd hoe Dirk reageert, als goedkope aanbieder van A-merken. Vraag van mijn kant: levert Unilever nu het bewijs dat de verkoop van A-merken onder druk staat als gevolg van goedkope huismerken die dezelfde kwaliteit claimen te bieden? Of is dit zet onvermijdelijk en juist slim? Producten van Unilever waren overigens al langer te koop bij Aldi’s buiten Nederland.
Lees ook:Dirk volgens Consumentenbond ook goedkoopste voor bioboodschappen meldt advertentie Dirk
Lees ook:Dirk’s A-merken, Prijs Checkers en de Consumentenbond
Lees ook:Reclame oorlogje Lidl en Aldi rond wasmiddeltests Consumentenbond
Lees ook:Aldi, ja Aldi, adverteert met ‘Sterrenkwaliteit thuis op tafel’
Lees ook:Mysterieuze ‘Waar kies jij voor?’-adverteerder blijkt Lidl dat A-merken Jumbo aanvalt