Kunnen ze ‘m zelfs niet draaien, die ‘Vis’ langs de A4 bij Schiphol? Waarschijnlijk is de boeren daar ooit verteld -met en een zak geld in de hand- dat er daar een fraai kunstwerk zou verrijzen. Dan mocht dat rare gevaarte daar worden geconstrueerd. Of die ‘Vis’ kunst is kun je betwisten haha, maar een goed bekeken object voor reclame-uitingen werdd het al snel. Ter promotie van het nieuwe seizoen van ‘The Walking Dead’ op Fox is er nu een 2D spectacular te zien. Elke dag verliezen de gigantische handen van een zogenoemde ‘walker’ een vinger, meldt een persbericht van exploitant Clear Channel Hillenaar. Wanneer er op maandag 9 februari geen vingers meer over zijn, is het zover. ”Tien dagen lang wordt afgeteld naar de start van acht gloednieuwe afleveringen van seizoen 5B van deze wereldwijd ongekend populaire Amerikaanse serie.” Kijkers kunnen ’s avonds om 22.00 uur afstemmen op Fox en gaan genieten van de eerste aflevering van het nieuwe seizoen. De serie wordt binnen 24 uur na de Amerikaanse première exclusief uitgezonden. ”Omdat de serie een enorme groep vaste fans heeft, hebben Fox en Clear Channel Hillenaar een aantal bloggers en fans uitgenodigd om tijdens de campagne de Reclamemast Schiphol, ook wel ‘De Vis’ genoemd, te beklimmen. Op deze manier kunnen zij de enorme impact van het object in real-life ervaren en onderdeel zijn van de campagne van hun favoriete hitserie.”
De zogenaamde ‘spectacular’ over de tv-serie langs de A4 is nog te zien t/m 16 februari.
Lees ook:Clear Channel maakt 250 reclamezuilen interactief in NL
Lees ook:‘Er is waarschijnlijk geen God’ als A4-billboard nabij Schiphol
Lees ook:Webcam sex reclame van Bobbi Eden leidt tot klachten bij reclamewaakhond
Lees ook:Dexter back in town-affiche, eerst bij 13Th Street dan VPRO
Lees ook:‘Goedste webshop’-reclame voor goede en groene doelen