Benieuwd hoe ze eruit gaan zien, vroeg ik mij af na het nemen van deze huisvlijt foto bij mij in de beurt. En vernieuwing, altijd goed, maar waarom? Buitenreclame- exploitant JCDecaux is begonnen met het vervangen van de abri’s en mupi’s in de gemeente Amsterdam omdat het vorig jaar de aanbesteding voor Amsterdam won, lees ik op de Adfo-site. De oude objecten gingen ruim 25 jaar mee en worden nu vervangen door nieuw, duurzaam meubilair, dat volledig recyclebaar is. ”In de hele gemeente Amsterdam komen nieuwe abri’s langs de bus- en tramlijnen te staan. Deze wachthuisjes zijnspeciaal ontworpen voor de gemeente Amsterdam. De haltes zijn voorzien van een extra groot glasoppervlak en zijn daardoor zeer transparant. Dit moet bijdragen aan de veiligheid. Het openbaar vervoer blijft tijdens de vervangingsoperatie gewoon rijden.” Weten we dat ook weer. Zie een tekening van de nieuwe hier.
Lees ook:Gemeente Amsterdam en reclamebureau beticht van plagiaat anti-discriminatiecampagne
Lees ook:‘What design can do’ 8 & 9 mei in Amsterdam-affiche
Lees ook:Nederlandse primeur: gratis wifi hotspots op abri’s van CBS
Lees ook:Amsterdam tekent met GGD ‘Stop kindermarketing ongezonde voeding’ als eerste Nederlandse gemeente
Lees ook:‘Witte fietsenplan’ onderdeel buitenreclame-deal