Afgelopen ''zomer'' waren ze overal in Nederland te zien: de billboard- affiches van GletsiIce. Dit ijsje werd door buitenreclame-exploitant JCDecaux bedacht om de kracht van buitenreclame aan te tonen. De bijbehorende website van GletsiIce werd vrijwel direct druk bezocht, aldus de exploitant op zijn site. Na de campag- neperiode stond de teller zelfs op 18.000 unieke bezoekers. Mensen die de website be- zochten, werden meteen doorver- wezen naar de Ola-site. ‘'En dat hebben ze daar ook gemerkt! In de eerste campagneweek belde deMedia Manager bij Unilever, fabrikant van Ola-ijs dat kennelijk bereid was geweest om mee te werken aan het experiment. 'De billboards werken, haal ze er maar af, want consumenten bellen naar ons Consumer Care Center om te vragen waar het ijsje te koop is'. Natuurlijk hebben we op basis hiervan meteen de site aangepast en gemeld dat het ijsje niet bestond, aldus JCDecaux. De precieze resultaten worden binnenkort bekendgemaakt.
Lees ook:Opgepast: het is veiliger om in de zomer naar de bios te gaan
Lees ook:Hans Dorrestijn maakt radioreclame voor ConsuWijzer.nl
Lees ook:VW’s nieuwe Scirocco krijgt echt licht in buitenreclame JCDecaux
Lees ook:Bedrijven, overheid en St. Natuur & Milieu starten campagne ‘Het Nieuwe Werken doe je zelf’
Lees ook:GroenLinks wil jeugd weerbaar maken tegen reclame en ‘de’ media