In het Nieuw Zeelandse Auckland dreigen de stadsbestuurders grote billboards in het centrum in de ban te doen. Staat niet mooi, vinden ze. Reden voor reclamebureau DDB daar om, samen met buitenreclame- exploitant Oggi en de club van reclamebureaus een campagne te beginnen tegen de snode plannen, meldt Duncan's Print: ‘’Say no to no billboards.’’ Hun eigenbelang moge duidelijk zijn, maar iets leuks en opvallends verzinnen doe je niet eentweedrie. Het bureau kwam op de gedachte om op tal van lelijke lege plekken en gebouwen ‘’lege’’ billboards op te hangen, met teksten als ‘’Dit is het uitzicht dat we bederven.’’ Of: ’’Áh, dit (uitzicht) is beter.’’ Of, bijgaand: ‘’Niet helemaal de Sixtijnse kapel, he?’’ Inderdaad, leuk en misschien wel effectief.
Lees ook:SP Tilburg is tegen: ‘Essent verrommelt stad met billboards’
Lees ook:Het spelletje dat je op kunt eten heet Bugles zegt spotje
Lees ook:Fraai: 50 billboards geselecteerd door blog 10steps
Lees ook:Buhhh, honden maken reclame in spotje voor hondenvoer
Lees ook:Sinterklaas wordt Zwarte Piet in spotje Bol.com