Categorie: "Acties"

Minister gaat agressieve reclameacties loterijen verbieden zegt SP

''Massale agressieve reclamecampagnes van grote loterijen'', zoals de Postcode Loterij en de Sponsor Bingo, worden op korte termijn verboden. Dat schrijft minister Hirsch Ballin (Justitie) in antwoord op vragen van SP-Kamerlid Jan de Wit (foto), zo meldt de SP op haar site. December waarschuwde de minister de loterijen al dat de reclameacties ongewenst zijn. ''Omdat zij de waarschuwing naast zich neer hebben gelegd, gaat Hirsch Ballin de regels aanscherpen,'' claimt de SP. De Sponsor Bingo Loterij is over de schreef gegaan met zo'n een massale reclamecampagne, aldus de minister. Absurd als dit waar is, want de buit is binnen voor ze. Ongeveer 4 miljoen Nederlanders

Kate Walsh uit Grey’s Anatomy heeft prima tekst in Cadillac-spotje

Moet die grote bak een sexy imago krijgen? Een Amerikaanse commercial voor de nieuwe Cadillac CTS met een prachtige laatste regel van de van origine Ierse Kate Walsh,
die Dr. Addison Montgomery-Shepherd speelt in Grey’s Anatomy. Dit is 'm helemaal: “In today’s luxury game, the question isn’t whether or not your car
has available features like a 40-gig hard drive.
It isn’t about sun
roofs or Sapelli wood accents, popup nav screens or any of that. No,
the real question is: When you turn your car on, does it return the
favor?” De muziek
is “Star” van Hum’s cd uit 1995, You’d Prefer an Astronaut (via Duncan's TV). Meer over fraaie Kate en het maken van de com- mercial HIER. En, last but not least, Bob Dylan's Cadillac-commercial HIER.

 

Vraagteken-raadsel opgelost – actie blijkt campagne de Volkskrant

Toegeven, ik had geen idee. Slimme campagne daarom van de Volks- krant, als onderdeel van de Willen weten-aanpak. Over vraagtekens gesproken. ''Nederlandse bedrijven gaan massaal in de uitverkoop, zo lijkt het. Hoe Nederlands zijn we eigenlijk nog? Vorig jaar was het nog ondenkbaar dat ABN Amro overgenomen zou worden. Wie is de volgende? Hoe lang nog staan deze namen op de gevels? En hoe erg is dat eigenlijk? Nemen we niet net zo hard buitenlandse bedrijven over? Gooien we ons erfgoed te grabbel? Of doen we gewoon goede zaken?'' Een boel, in dit internetfilmpje over dit deel van de campagne; nu eens kritisch kijken of de Volkskrant die vragen ook écht beantwoordt… 

Nestlé-repen laten pikken uit ‘verongelukte’ vrachtwagen – als reclame

Tryvertising heet het, aparte manieren verzinnen om de consument gratis en onverwacht met je product kennis te laten maken. Geen nieuw reclamefeno- meen, blijkt uit wat gegoogel. Vakblad Adformatie meldt deze week een spectaculair nieuw voorbeeld uit Londen. Een bureau liet enige maanden geleden opzettelijk een vrachtwagen scharen in Covent Garden, waardoor dozen vol Nestlé Double Cream choco- laderepen op straat terecht kwamen. Wat doet het publiek? Pakken & opeten of gewoon doorlopen? ''Er liepen weinig mensen door.'' Volgens Carbon Marke- ting hebben 70.000 mensen de repen gezien, wil 84 pct er later eentje kopen (en ervoor betalen haha) en bedraagt het bedrag aan gratis mediapubliciteit bijna 250.000 euro…