Categorie: "Viral/internetreclame"

Brekend: KitKat infiltreert tentoonstelling Amerikaans werk

In Rijksmuseum Twenthe is nog t/m 20 februari 2011 de tentoonstelling “Abstract USA” te zien. Een mooi moment om nog even een Engels (!) kunstwerkje toe te voegen aan de collectie van werk uit de periode 1958-68. Of eigenlijk een Nederlands kunstwerkje, want bedacht -erg sterk zeg-  door creatieven van reclamebureau Ubachs Wisbrun/JWT.

Hoe FC Twente’s Theo Janssen Bavaria aan Grolsch-onvriendelijke reclameviral hielp

Uit de Oude Doos, ik weet het, maar net voor 2011 toch nog even dit: op weg terug naar Tukkerland. Je bent landskampioen, als FC Twente, en je hoofdsponsor, Grolsch, viert natuurlijk ook feest. Ik wist van dit geestige busincidentje, maar had de film ervan nooit gezien. En dat Bavaria er toen snel een reclameviral van had gemaakt was me al helemaal ontgaan. Snel even rechtgezet hierbij. Mooie gozer is dat, die Theo Janssen. Maar ja, als je echt trekt hebt in bier, dan drink je álles… Heel alert wel, van Bavaria. Via JJE.

Klaas Jan Huntelaar & Ricky van Wolfswinkel (2): Wraak!

Schalke’s spits Klaas Jan Huntelaar dolde FC Utrecht-spits Ricky van Wolfswinkel, in viraltje mogelijk van C1000 vorige week (het gerucht gaat namelijk dat zij met een, origineel, voetbalplaatjescampagne komen). Moest een doormail-hit worden, natuurlijk, werd ‘t. Nu de opvolger, Van Wolfswinkel slaat terug in zelfde serietje. Nou, slaan… Tijd voor Revanche, of wat de Amerikanen zeggen: Pay-back. Nu heeft Rick ineens Pumashirt aan, dus kán niet van Nike zijn, wat sommigen beweren. Zie ook Facebookpagina Stars of Football. Het zijn zogenaamde teaserfilmpjes, de site geeft evenmin wat weg over wat of wie er achter Stars of Football zit. Wordt binnenkort bekend gemaakt. Via DWDD.

KPN noemt concurrent niet in iPhone 4-reclame, maar …

Niet om een adverteerder op Reclamewereld.blog te slijmen, maar dat zinnetje van KPN, over hun gestarte verkoop van de nieuwe iPhone 4, is toch wel een scherpe. Ik zag ‘m ook als advertentie terug in de dagbladen. ”Zo’n iPhone verdient toch een topnetwerk?” Het staat er niet, maar je leest tóch gewoon dat gedoeld wordt op het netwerk van de exclusieve verkoper van de afgelopen jaren, T-Mobile, en de kritiek op de ontvangst van 3G hier en daar in dat netwerk. Ikzelf stapte een jaar geleden na tien jaar over van Voda naar T-Mobile, teneinde de iPhone 3GS te bemachtigen, en moet dat 3G-ontvangstprobleem beamen. Vreemd genoeg is de 3G-ontvangst via T-Mobile op mijn iPad een stuk beter… Rara.

Dove Evolution níet nr 1 internetreclame aller tijden

Welke zou er op nummer 1 staan? Nee, niet Dove Evolution. En ook niet de rolschaatsende babies van Evian. Als iemand een presentatie houdt over virale video’s is die van Dove toch het vaakst getoonde succesvoorbeeld, schrijft Karlijn op de site van Bright. Visible Measures maakte een overzicht van de meest populaire viral video’s van de laatste vijf jaar. Will it Blend? staat bovenaan met 134 miljoen views sinds 2006. Old Spice staat er twee keer in met bij elkaarWill it Blend plaatje 90 miljoen views. Dat haalden ze bij elkaar sinds maart van dit jaar. De vraag is of en wanneer ze Will it Blend? voorbij gaan. De rappende Evian Babies, dat ook naar tv werd gehaald en in 2009 de  meest bekeken video van een merk was, staat op de 2de plek met 103 miljoen views. Zie HIER DE GEHELE TOP TIEN met het aantal views en filmpjes (waarvan de meesten al op Reclamewereld.blog hebben gestaan, uh, natuurlijk).

Federer smasht blikjes van iemands hoofd in Gillette-spot

Its a good ad, and it does look convincingly real whether it is or it isn’t. Stop bitching and moaning at each other about whether its real or not and just enjoy the video!!” Schrijft een boze ‘Koolboarder’ op YouTube over dit populaire Gillette- filmpje, dat ook te zien is op MarketingFacts’ Viral Friday. Gilette-reclamegezicht en tennisfenomeen Roger Federer speelt de hoofdrol als Wilhelm Tell in een behind-the-scenes sessie van Gillette UK en, in dit geval, de British Skin Foundation, maar die sessie had niets te maken met de tere huid, laat

Majesteit-reclame voor liedje Meeuwis, Van ‘t Hek (en het WK)

Talloze artiesten hebben het WK Voetbal in Zuid-Afrika aangegrepen voor een voetballiedje. Onze zustersite NL Pop besteedde aandacht aan Majesteit van Guus Meeuwis & Youp van ‘t Hek. Blogger Herman: ”Echt een WK-hit is er dit jaar nog niet geboren. Het meeste horen we Viva Hollandia van Wolter Kroes. Of de WK-versies op hits van Gerard Joling en Jan Smit komen voorbij. Maar dè nieuwe kraker is dit jaar niet opgestaan. Of toch wel? Guus Meeuwis werd ‘abusievelijk’ al gebruikt als wk-hit in zijn duet met Marco Borsato, maar de Brabantse zanger heeft nu een echt WK-lied gemaakt met Youp van ‘t Hek.” Majesteit was maandag j.l. te horen in Studio Sportzomer en is sindsdien een hit op internet, aldus NL Pop.

Gestripte Grolsch-babe maakt met Oranje jurk van Bavaria ijs en ijskoud bier

Die striptease van de Bavaria-babes vond je wel cool? ”Grolsch overtreft ‘m moeiteloos. Minder kleren, meer humor!” Aldus Bizzblog in een grappig bericht over een grappig filmpje. Patrick Pouw van dat blog heeft er trek in. ”Bij Heineken gingen ze huilen. Budweiser barstte uit in gejank. De Fifa sloeg compleet door. Yep, we hebben het over die Oranje jurkjes van Bavaria. Een doorslaand succes zijn ze, die jurkies. En in feite vooral omdat de concurrentie het geintje niet kan handelen. Hoe je dat wel doet? Met een fikse dosis humor, weten ze bij Grolsch. Daar maken ze die Oranje jurkjes in één klap koud.” Bizzblog zegt: Grolsch ijskoud de beste!

Welk kind laat z’n fishstick even liggen? (topviral Captain Iglo)

Is dit een gepikt idee, een geslaagde remake of gewoon een goed reclamefilmpje?” Vraagt de Belgische site BuzzingBees zich af over deze pracht reclameviral voor de fishsticks van Captain Iglo. Neem een kleuter, zet hem voor een marshmallow en zeg hem dat hij er een tweede krijgt als hij er een kwartier lang af kan blijven: ziedaar de beroemde marshmallow-test (tweede filmpje) uit de jaren zestig, die vorig jaar resulteerde in een prachtige viral. Het Belgische reclamebureau Mortierbrigade nam het hilarische experiment over, op een klein detail na: het verwisselde de marshmallow met de fishstick. Leuk!