Erg geestig, zeg, die nieuwe virals/internetreclame van Das Auto. Voor de oerzuinige VW Polo BlueMotion, die wel 1184 kilometer rijdt op een volle tank. Moet je wel dóórrijden natuurlijk, met dat 3-cil dieseltje… Niet te letterlijk nemen dus. Leuk ook dat die bonzen in Wolfsburg geen bezwaar maakten tegen al dat 'Polo-geweld' op de openbare weg. Duitsers krijgen kennelijk steeds meer (oog voor) humor. Gemaakt door reclamebureau DDB Amsterdam. Ik zet er twee hier en twee in de overlees.
Lees ook:Meld Misdaad Anoniem gaat campagne voeren
Lees ook:Nieuw: neem een abonnement op een … Volkswagen
Lees ook:Duitsers lachen om Duits spotje Rabo dat Hollanders bespot
Lees ook:Geen moment zonder humor – in Duitse reclame
Lees ook:Cool: Dharni mag beatboxen met VW’s nieuwe Polo GTI
Ik moet zeggen; ik vind er niet zoveel aan. Volkswagen stond bekend om haar geweldige campagnes indertijd, de periode Sandra Baars. Maar ze zijn volgens mij het spoor een beetje bijster…..
Hoho, dit zijn virals, toch even wat anders dan dure tv-commercials, waar véél meer tijd in gaat zitten… Kun je er dus niet goed mee vergelijken. Maar of je het wel of niet leuk vindt, Leo, is natuurlijk heel persoonlijk.
@Michael
Ik heb deze ‘viral’ gisteren op TV gezien (tijdens Oceans Eleven)…
En ze kwamen ALLEMAAL voorbij.. steeds om en om een willekeurige reclame en dan weer VW reclame…
Het zijn dus zeker wel dure TV-commercials.
Okay, goed gespot, maar dat maakt ze alleen maar duur qua media-inkoopkosten. De productiekosten waren volgens mij veel lager dan van doorsnee (VW) commercials dacht je ook niet, Tim?
Misschien niet duur qua productie, maar het blijven toch dure tv-commercials.
Ik werk voor een reclamebureau (o.a. voor automerken) en vond ze toch wel erg sterk..
Je kunt het trouwens gewoon een viral noemen hoor
http://nl.wikipedia.org/wiki/Viral
Ik kwam hier alleen maar omdat ik naar aanleiding van die reclame, op zoek ging naar de virals om door te sturen op mijn werk… Goed werkende viral dus haha
Ze zijn inderdaad erg sterk. Dit blog over reclame is meer gericht op het grote publiek, vandaar dat ik soms nog wat uitleg. Maar bij ”viral” zal ik nu steeds naar wiki verwijzen hoor (:-) Kom vaker langs!