Categorie: "Varia"

‘Witte fietsenplan’ onderdeel buitenreclame-deal

Buitenreclame-exploitant JCDecaux, dat zichzelf omschrijft  als ‘'stadsmeubilairbedrijf dat dit meubilair financiert middels de verkoop van reclameruimte,'' heeft een leuk plan, het ‘'witte fietsenplan'', bedacht voor grotere Nederlandse gemeenten. Om zo makkelijker exclusieve contracten met gemeenten aan te gaan voor abri- en/of billboardconcessies. Al rept het van origine Franse bedrijf van ''idealistische motieven, die aan de basis staan van dit initiatief'', dat al een succes is gebleken in Frankrijk, België en

Reclamewereld.blog wenst u GELUKKIG NIEUWJAAR

Reclamewereld.blog wenst alle bezoekers een goed, gezond en zakelijk voorspoedig 2007. En uiteraard ook kwalitatieve reclame (maar wel met mate). Een goed moment wellicht om even stil te staan bij de gang van zaken bij dit blog sinds de officiële lancering op 12 september vorig jaar als ‘'publieksblog voor reclame,'' met een mix van opinie en reclame- nieuws. Wekelijks is het aantal pageloads gestegen tot over de 5000 p.w. en het aantal unique visitors tot ruim 3500 p.w. Met enkele formidabele -niet meegetelde- uitschieters. Bij voorbeeld

Is er een overeenkomst tussen reclame en religie?

''In een wereld vol e-mail is de kerk het telegram gebleven, dat langzaam maar zeker met haar gebruikers uitsterft'', aldus Léon Bouwman, hoofdredacteur van vakblad Adformatie, onlangs in zijn tweewekelijkse column in de Telegraaf op Zondag. Hij ging onder meer in op recente opmerkingen van de Belgische kardinaal Godfried Danneels over reclame als middel om de kerk weer vol te krijgen. Zie hier. Het probleem van het merk kerk is complex, stelde Bouwman, want geloven mag weer, ''kijk maar naar het succes van het spirituele tijdschrift

Nieuw: Opinio, opinieweekblad zonder advertenties

In de krant die deze vrouw leest, staan ze volop: advertenties, plaatjes en cartoons. Maar vanaf vrijdag 19 januari verschijnt er een nieuw opinieblad, een wekelijkse krant op tabloidformaat, dat het alleen moet hebben van inkomsten van lezers en inhoudelijk van woorden. Dat meldt Het Parool over Opinio, dat in eerste instantie in een oplage van 50.000 verschijnt. Het blad wordt geleid door de oud-directeur van De Groene Amsterdammer, Huub Schreurs, en een oud-eindredacteur van dagblad Trouw. Opinio moet 

Toppertje: verkoop verdubbeld, zangers afgescheept

Een mager bedankje… Heeft Drinks & Liquors, de producent van Toppertje, ooit een bedankje gestuurd naar de Amsterdamse volkszangers Guillermo & Tropical Danny, vroeg de VPRO? Mede-eigenaar Parvin: “We hebben ze een paar dozen Toppertje gegeven.” Mixdrankje Toppertje bestond al drie jaar toen het duo afgelopen zomer het voor het eerst bezong via de Amsterdamse lokale zender AT5. Ze scoorden een nummer 1 hit met 'Toppertje', maar wat deed de verkoop? "Die is na de zomer verdubbeld. Waren de shooters Feigling en Boswandeling voorheen nog marktleider, tegenwoordig doen we lekker mee," aldus Parvin. Ook voor platen- maatschappij Universal

TV-Kijker van het Jaar: ‘Veel te veel reclame op Tien’

Janneke de Jong, net uitgeroepen tot TV-Kijker van het Jaar 2006, blijkt iemand die geregeld kijkt naar Tien (v/h Talpa TV), de zender die in veel media veel negatieve aandacht krijgt. Op collega-blog Zappen.blog.nl zegt zei in een interview: "Ik vind dat de zender Tien soms vergeten wordt in het televisieaanbod. Er wordt niet veel reclame voor de zender zelf gemaakt en de programmering die erop plaatsvindt. En op Tien zelf komt juist veel te veel reclame voor!" Van Janneke mag

Dove-parodie: ‘No one wants to look at ugly people’

Prachtige Britse parodie op dat indrukwekkende filmpje Dove Evolution, waarin een ''gemiddeld ogend'' fotomodel in no time wordt omgetoverd tot een beauty, om dienst te doen op een reclamebord. Nu dan de ''SLOB EVOLUTION'' over de knappe jongeman, maar dan. Wordt omgetoverd met behulp van bier,  hamburgers, sigs en nog zo wat. Met als eerste tekst ''Thank God our perception of real life is distorted.'' Gevolgd door: ''No one wants to look at ugly people.'' Campaign Against Real Life zit erachter.

Reclamebureau KK maakt albumfilm Opgezwolle

De Zwolse rapformatie Opgezwolle heeft weer eens iets nieuws en een Amsterdams reclamebureau ook. Dat bureau, KesselsKramer, maakte voor Opgezwolle de 'albumfilm' Eigen Wereld. De film was eind vorige week te zien bij de VPRO in 3voor12-tv. In de film zijn Delic, Sticks en Rico dementerende mannen op leeftijd. Ze wonen in Rustoord Sassenpoort, waar verpleger Cees Geel tracht hun geheugen op te frissen met muziektherapie. Pim Gerrits van KesselsKramer kwam met het idee, aldus bericht Het Parool. ''Ik heb eerder

Relamewereld.blog wenst u allen een prettige Kerst

Reclamewereld.blog wenst u allen prettige Kerstdagen. De komende dagen zullen er slechts sporadisch berichten op dit blog verschijnen. Vanaf dinsdag 2 januari a.s. streven wij weer naar een ''normale'' berichtgeving, wederom afhankelijk van het nieuwsaanbod, dat in de eerste week van het nieuwe jaar nog beperkt zal zijn.

Reclamewereld.blog bedankt alle bezoekers voor hun aandacht. Voor nieuwkomers, zie onze missie. Gezien de constante stijging van het aantal pageloads en unique visitors sinds de start, medio september, mag Reclamewereld.blog -als eerste en enige publieksblog over reclame- een succes worden genoemd. Dankzij U als bezoeker.

Lieve Jenna weet wel raad met eenzame mannen

Jenna, een lieve, over-the-top vrouw met een niet te immiteren stemgeluid, is het behulpzame type. Eenzame mannen kunnen bij haar gezelschap zoeken. Ze neemt ze mee voor een gezellig avondje/nachtje! Vul maar in de naam van de man, wat voor werk hij doet, waarover hij graag praat, van welke ster hij houdt, enzovoorts. En het komt goed, dankzij onze Jenna. Een URL (Your perfect girl) dus om door te sturen. Om teleurstellingen te voorkomen: ondanks die low-cut dress van Jenna blijft het netjes, want heel Amerikaans…(de schepper ervan heet David Shrager). Leuk bedacht.