Categorie: "Varia"

Jackie Chan, George Foreman maken spotje voor grill

Oud Kung Fu-ster Jackie Chan klimt in de ring met de voormalige boxkampioen George Foreman, maar niet om elkaar te meppen. Ze hebben samen een gat in de markt ontdekt en gaan een commercial maken voor de ook in Nederland bekende Foremangrills die ze gaan promoten in Azië. Maar Chan gaat ook terug naar China om er een filmproductie- maatschappij op te zetten. Ook 't spotje wordt in China opgenomen, zegt Chan. De

Coca-Cola haalt zomergevoel naar Amsterdams park

''Genoeg van je winter blues? Behoefte aan het heerlijke, positieve zomergevoel? Kom naar het Amsterdamse Westerpark op 12-14 januari.''  Wat voor mid'winter'joke is dit? De Coca-Cola Side of Life. Het Amerikaanse frisdrankmerk komt weer met een nieuwe reclame- middel, de zon… Een tien meter brede ''hoeveelheid zonlicht'' wordt in het park geplaatst. Met speciale technologie wordt, meldt Marketing Tribune, een zee van (UV)licht en warmte over het publiek uitgestrooid en zelfs de geur doet aan de zomer denken. ''Breng vrienden, familie en picknickmand mee,'' adviseert Coca-Cola. MT rept zelfs van een nepstrand en zwempak meenemen. Nou, uh, daar denken we nog even over na. Wel een geinige, positieve promotie.

Overheid bespaart miljoenen op reclamecampagnes

De rijksoverheid bespaart ieder jaar zes miljoen euro op het gebied van overheidscommunicatie, inclusief imago- en arbeidsmarktcampagnes. Dat blijkt uit een brief die minister-president Balkenende gisteren aan de Tweede Kamer heeft gestuurd. Dat is een miljoen meer dan gepland. Tijdens de looptijd van het project, meldt de Rijksvoorlichtingsdienst, zijn de volgende plannen gerealiseerd: Eén rijksbreed loket voor

‘Kennis reclamesector nuttig voor politiek, overheid’

Politiek en overheid kunnen veel meer gebruik maken van de kundigheden en inzichten van de reclamewereld. Vandaar dat de reclamekoepel CMC/Centrum voor Merk en Communicatie, waarin verschillende verenigingen op het gebied van commerciële communicatie actieve verenigingen samenwerken, komt met een voorstel om samen met de overheid een ‘'denktank'' te op te zetten voor het agenderen van maatschappelijke issues of het bevorderen van gewenste gedragsverandering. Dit voorstel werd gisteravond aangekondigd op de Nieuwsjaarreceptie van het CMC door voorzitter -en oud  CDA-politicus- Hans Hillen. ‘'Nu kijken

Exit Postbank-leeuw? Elk nadeel heb ze voordeel

"Postbank breekt beleggerswereld open." Met deze boodschap richt Postbank zich in nieuwste tv-commercial tot de Nederlandse belegger. Vlak voor de New York Stock Exchange legt Ellen aan Jan Mulder uit hoe uniek het Postbank aanbod is. Maar hoeveel van deze commercials van reclamebureau LeukWerkt Worldwide zullen we nog zien in de toekomst, nu het merk Postbank misschien, absurd genoeg, verdwijnt. Om te worden vervangen door ING Direct, met veel oranje in plaats van veel blauw? Maar elk nadeel heb ze voordeel. Intermediar-redacteur Bart van Oosterhout : ‘'Als de Postbank ons

Hielp reclamebureau electrische auto in VS om zeep?

Wie ''vermoordde'' de electrische auto eind jaren '90 in Amerika: de auto-branche zelf, de olie-industrie of … het reclamebureau dat destijds verantwoordelijk was voor de reclamecampagne voor de EV1 van General Motors? Misschien wel het reclamebureau -Hal Riney- denkt iemand van het blog Adpulp, die het filmpje Who Killed The Electric Car? heeft bekeken. De campagne was misschien wel helemaal verkeerd. Zie b.v. bijgaande COMMERCIAL, die electriciteit als energiebron weinig aantrekkelijk of leuk neerzet. En geheel nietszeggend is over … de EV1. Een voormalige marketingmedewerker van de EV1 hoorde van enthousiaste consumenten destijds dat ze er drie dingen over wilden weten: a. hoeveel kost-ie, b. hoe ver rijdt-ie en c. hoe hard gaat-ie. Maar GM en Hal Riney

Nieuwe reclamevorm van Symantec: een rockband

Aandacht voor weer eens een andere vorm van reclame. Computerbeveiliger Symantec heeft de rockband "Rockdotrock" opgericht, meldt Security.nl. De band is een alternatief voor "broadcast advertising", en heeft als doel Symantec bij het publiek bekend te maken en natuurlijk rock 'n roll te spelen. De eerste "adverband" ter wereld is via rockdotrock.com te beluisteren. De teksten bevatte genoeg internetjargon. De begintune spettert lekker met ''Mr Software can you help me out, there's something I'm not sure about…'  Blogger DWizzy reageerde: ''Wat grappig, in de clip heeft de 'held' een Mac. Vervolgens reclame voor Norton producten die daar natuurlijk niet op draaien.''

 

Reclame Folgers-koffie en IKEA-hond ‘gekst van 2006′

Adfreak, het blog van het Amerikaanse reclamevakblad Adweek, stelde een top-10 lijst op van meest irritante/rare/leukste postings van 2006. Twee pikken we eruit, een erg irritante, een erg rare. De irritante is de ''Tolerate mornings'' COMMERCIAL, van reclamebureau Saatchi & Saatchi in de VS, voor Folgers koffie. Een legertje getikte, zonnetypes terroriseert een buurt met vreselijk muziek en teksten (''Get up/out of bed, you can sleep when you are dead''). Er is nog een site ook, om dat liedje te downloaden of een ringtone op te halen. Ook op de lijst de rare FOTO uit de IKEA-catalogus. Is het, op de pagina in die Canadese catalogus, ''gewoon'' het pootje van het hondje, of een gephotoshopte menselijk penis? IKEA ontkent dat laatste…

Red Bull heeft behalve tijdschrift nu ook tv-zender

Handig voor de marketing. De Oostenrijkse fabrikant van de Red Bull-drankjes, dat al actief is in de media en onder meer het magazine ''Seitenblicke'' exploiteert, stapt nu ook in televisie. Het bedrijf, inmiddels een van de grootste van Oostenrijk, heeft de regionale zender Salzburg TV overgenomen voor een onbekend bedrag. De zender bereikt maxiaal 760.00 gezinnen via de kabel, schrijft Horizont.net, maar gaat in de toekomst ook uitzenden naar meer landen via een satelliet. De zender bereikt al meer delen van Oostenrijk en ook zuid-Duitsland en zal ongetwijfeld worden betrokken bij de marketing van Red Bull. Daarover wordt niets gezegd. De uitgeverij heet Red Bulletin Verlags. De oprichter van Red Bull komt uit Salzburg, waar de fabrikant diverse sportclubs sponsort.