Categorie: "Varia"

Geico’s succesvolle holbewonerscommercials nu ook als tv-serie

De commercial is springlevend. En  sluikreclame is voor losers. Het is pas cool als de reclame- campagne voor je klant omgebouwd wordt tot een tv-serie. De droom van elke reclameman/vrouw. En dat is precies wat de Amerikaanse verzekeraar Geico overkomt met zijn prachtige Caveman/ holbewoners- campagne (''So easy, even a caveman can do it'', zie enkele COMMERCIALS HIER). TV-zender ABC gaat er een comedyserie van maken, waarin de voor commercialwatchers bekende vooroordelen over holbewoners -ze wonen in de staat Atlanta- de revue zullen passeren. Kan geestig worden. Gelukkig wordt de belangrijkste

Roorda ambieert geen ‘diepe emotionele band’ met benzineboer Shell

Na de politiek is nu ook het adverterend bedrijfsleven aangeraakt door de passie- koorts, constateert reclame- maker Eugène Roorda vandaag in zijn wekelijke column op BNR Nieuwsradio. Daaronder Shell. ‘'Die willen geen gewone reclame meer maken omdat de mensen daar gek van worden volgens Shell, nee, wat ze willen is een diepe emotionele band met het grote publiek. (…) Op basis van positief denken, menselijkheid en passie. Maar ambieert hij dat eigenlijk wel, een diepe emotionele band met een benzine boer? Nee. ‘'Geef mij nou maar excellente dienstverlening, schone toiletten, lieve dames en goeie benzine.'' In Shell's nieuwe corporate campagne

Transavia maakt voortaan reclame met all-in prijzen

Luchtvaartmaatschappij Transavia.com publiceert vanaf donderdag (1 maart) alle tarieven in reclame-uitingen inclusief belastingen en toeslagen. Hiermee loopt de low cost carrier van Air France-KLM een maand vooruit op de invoering van de Code Reisaanbiedingen, die vanaf 1 april verplicht dat de kosten die aan een boeking verbonden zijn, direct en duidelijk vermeld moeten zijn, schrijft Zakenreisnieuws. Transavia.com heeft op internet de all-in tarieven gepubliceerd

Veel media-aandacht voor verkoop pixelreclame Delftse studenten

Beter goed gejat en een beetje aangepast, dan slecht bedacht. Twee Delftse studenten zijn op weg rijk te worden, hopen ze dan. Met de verkoop van reclame pixels (0,14 cent ppx) -er zijn er ruim 73.000 verkocht van de 927.000- willen ze met hun website PixelCompany het succes evenaren van de Engelse student Alex Tew. Die verdiende vorig jaar met zijn website Million-DollarHomepage in zes maanden een miljoen dollar. Nathan Volkers en Paul Everts krijgen veel media aandacht en dat is beslissend voor hun succes. Ze gaan volgende week adverteren in de NRC.next, dat al op hun site adverteert. Helemaal gejat is het concept gelukkig niet. Het nieuwe

Campagne Iamsterdam heeft gewerkt, heeft niet gewerkt

Ondanks de campagne Iamsterdam is de stad niet populairder geworden, zo blijkt uit de City Brands Index 2006, een populariteitslijst van 60 wereldsteden. Maar dat die campagne niet zou hebben bijgedragen aan de imago-verbetering is een voorbarige conclusie, zegt Charles van Renesse, directeur van het verantwoordelijke Amsterdam Partners in een reactie, opgetekend door Intermediair. Hij noemt de onveranderde 11e plaats een hele mooie

Uitstel beslissing BBC over reclame toelaten op site

Gaat de BBC, althans wat de buiten- gewoon goed bezochte site betreft, commercieel? Door er -perfect normaal zou ik zeggen- reclame op te accepteren? De beslissing was de afgelopen week verwacht, maar de opperbazen, BBC Trust geheten, hebben de beslissing uitgesteld tot later dit voorjaar. De directie wil graag reclame op de site. Veel banen gaan al bij de Britse staatsomroep verloren, dus extra geld is welkom, ook voor programma's. Bovendien is er een precedent: BBC World brengt al jaren reclame. Maar er zijn ook partijen tegen reclame op de site, ook binnen de BBC, die ‘'aantasting van de onafhankelijkheid

Vodafone met reclame op mobieltjes voor zakelijk markt

Verzekeringsagenten en apothekers zijn de eerste doelgroepen voor 'gratis informatie' betaald met reclame, via de mobiele telefoon met Vodafone Nederland als operator. Dit betekent de introductie van betaling van 'content' op mobiel met reclame, iets wat op internet al heel lang gebruikelijk is, tekent Planet Internet aan. Vodafone's Jeroen Hoencamp noemt de bundeling een "…winnende combinatie, want zowel adverteerders als klanten profiteren van dit soort nieuwe diensten. We zullen in de toekomst ook mobiele reclameproposities voor andere zakelijke segmenten introduceren.

Nieuw, laser spamming als mogelijke reclamevorm (nee he…)

Hey, aparte Nederlandse vinding ontdekt, geloof ik, op een blog waarvan ik nog nooit had gehoord, Coolzor. Laser graffiti, of laserbeam-technologie, makkelijk te gebruiken om ergens reclame voor te maken. Je kunt van alles schrijven op gebouwen. Urban spamming, dus nu maar hopen dat niet iedereen aan de slag gaat (iets voor Ajax-Feyenoord?). Meer info HIER en filmpje erover, bij Coolzor. Ze schrijven over 't apparaat, ‘'as promoted by G.R.L., a production of Eyebeam with support of the Atelier Rijksbouwmeester -the Atelier of the Chief Government Architect- an institution which intends to stimulate the quality of architecture in the Netherlands, not only where it concerns the central government of the Netherlands, but also beyond. This is an example of that ‘beyond'. It's an art project, but it can easily find it's way into the marketing and advertising landscape. It's not the same as the beamvertising campaign we've seen earlier for Sportlife, where

Roorda noemt Haagse drukte over leenreclame ‘potsierlijk’

Reclamemaker Eugene Roorda noemt het ‘'potsierlijk'' dat de politiek zich druk maakt over leen- reclame. De politiek is ‘'zelf een zender die nogal wat teleur- stelling verkoopt'', zegt hij vandaag in zijn column op BNR Nieuwsradio. ‘'En dan nog wat, hoezo is Den Haag verantwoor- delijk voor de dwaze driften van haar onderdanen?'' Natuurlijk is kredietreclame misleidend, zegt hij, dat is ook de bedoeling van reclame. Van alle reclame eigenlijk. ‘'Verleiden is per definitie ook een beetje misleiden. Het oogmerk is natuurlijk die consumenten-euro, en dat is

Reclameman krijgt commerciële leiding bij Manchester United

Altijd een fan van Manchester United geweest en er nu kunnen werken. En 20 jaar werkzaam geweest in de reclame en toch nog goed terecht gekomen… Lee Daley (43) is net benoemd tot commercial director -verantwoordelijk voor marketing, media, sponsoring en financiën- van de Britse topclub, waarvan het kapitaal in handen is van de Amerikaanse Glazer-clan. Minder goed nieuws echter voor het reclamebureau, waar Daley de leiding had, het bekende Saatchi & Saatchi in Londen. Hij zegt dat zijn reorganisatieklus bij S&S succesvol was afgerond. Bij ManUnited wacht hem het grootste marketingbudget van welke Britse club en waarschijnlijk van welke voetbalclub dan ook. Bekijk ook eens de supersite van die club, inclusief MUTV.