Categorie: "Varia"

Honda vertelt op site meer over Asimo, de mensrobot

Honda, the power of dreams. Wat dat bedrijf aan communicatie maakt, is altijd kwaliteit. Deze keer even geen aandacht voor die uitstekende commercials, maar voor Asimo, de mensrobot. ‘'We kijken 15 jaar vooruit'', zegt een van de ingenieurs in de INTERNETFILMPJES. Een dream machine, nee, een ''dream creator''. En ondertussen is de boodschap helder: Honda is bezig met de toekomst en wil daarmee verder gaan dan andere fabrikanten. Dat is goede reclame,

Staat daagt Greenpeace om ‘Denk Vooruit’-persiflage

Het ministerie van Binnenlandse Zaken wil dat de rechtbank in Amsterdam een einde maakt aan de 'Denk Vooruit'-campagne van Greenpeace. Het gaat om een persiflage op de gelijknamige campagne van de overheid, waarin burgers worden geattendeerd op de mogelijkheid van rampen en hoe ze zich daarop kunnen voorbereiden, aldus Telegraaf Online. Greenpeace begon daarop een eigen campagne, eveneens met een oproep om vooruit te denken. „Als er geen kerncentrale wordt gebouwd in Nederland kan deze ook geen kernramp veroorzaken door een ongeluk of aanslag", aldus

Reclamebureau brengt eigen ‘Gucci onder condooms’

Apart maar waar: reclamebureau Ara in Rotterdam gaat een eigen condoommerk op de markt brengen, Cardinal genaamd. Ongetwijfeld met een knipoog naar Rome, waar de kardinalen het niet zo hebben met voorbehoedsmiddelen. Ara-baas Andy Mosmans in vakblad Adformatie: ‘'Ons werk is merken bouwen. Meestal wachten we tot bestaande producten bij ons aan de deur kloppen, maar je kunt ook zelf iets bedenken.'' Gewoon een manier om wat extra geld te verdienen, en veel plezier, nadat eerder gestunt was met Met Mate een biertje,

Noorse omroep test mobiele reclame met LM Ericsson

In Noorwegen start een test waarbij vrijwilligers op hun mobiele telefoon televisie kunnen kijken en daarbij op maat gemaakte advertenties ontvangen. De Noorse omroep NRK werkt voor de proef samen met de Zweedse fabrikant LM Ericsson, meldt Telegraaf Online. De komende twee maanden ontvangen vrijwillige deelnemers in Noorwegen interactieve commercials afgestemd op leeftijd, sekse, interesses en lokatie als ze televisie kijken via hun mobiele telefoon. De vrijwilligers kunnen twee tv-kanalen ontvangen plus vijf radiokanalen van NRK. Speciaal

Advertentie over implantaten en scientology in de ban

Borstimplantaties en Scientology zijn blijkbaar gevoelige onderwerpen voor de Hollywoodlezers van het Amerikaanse showbizzblad Entertainment Weekly. Dat heeft een paar geestige advertenties geweigerd van een fabrikant van skikleding, Cloudveil Mountain Works als mogelijk beledigend voor de lezers. Lachen. Bijgaande advertentie heeft als tekst, aan de lantaarnpaal in ski-oord Aspen: ‘'Silicone implantaten beginnen te bevriezen bij min 15 graden''. Onder de dikke jassen: ‘'Een herinnering voor Hollywoodtypes dat ze zich daarop moeten kleden.''  Een tweede

VPRO-beelden in commercials voor EON en Actimel

Een ''everybody happy''-verhaaltje. In een commercial voor het van origine Duitse energiebedrijf EON, dat op de Nederlandse tv is verschenen, zijn beelden verwerkt van de Engelse kunstenaar Adam Neate. Beelden uit het inmiddels opgeheven kunstprogramma Picabia van de VPRO. Toen Neat akkoord ging, ging de VPRO ook akkoord. En allebei hebben er flink wat aan verdiend. De commercial is HIER te zijn. Neat,

Mediagiganten VS overwegen concurrent van YouTube

Vier Amerikaanse mediagiganten lanceren mogelijk samen een nieuwe videowebsite om te concurreren met het populaire YouTube, meldt  Nu.nl op basis van een bericht in het Amerikaanse dagblad Wall Street Journal. Ze willen een graantje meepikken van de snelle groei van webvideo-reclame en het tevens bemoeilijken voor YouTube om hun tv-programma's illegaal te copieren. Het gaat om Fox , CBS, Viacom en NBC. Die website

Kinderjury: McDonald’s maakt beste commercials

They're loving it… De reclame, in dit geval. Een commercial voor Happy Meals van McDonald's is door een jury van dertien kinderen uitgeroepen tot beste televisiecommercial gericht op kinderen. De kinderjury voorzag op de redactie van het blad Marketing Tribune 23 commercials van een rapportcijfer, meldt Zibb.nl. De kinderjury had verder veel waardering voor

Bushokjes die naar chocokoekjes ruiken foute reclame

Die hele rare buitenreclamecampagne voor, jawel, melk, in San Francisco, met bushokjes die ruiken naar chocoladekoekjes, die is verboden. Na een artikel erover in een plaatselijk dagblad kwamen er allerlei actiegroepen in opstand, waarna de geurstrips weggehaald zijn. Actiegroepen die zwervers vertegenwoordigden vonden dat soort luchtjes aso voor mensen die te weinig te eten hebben. En er kwamen mensen in actie namens de te dikken, mensen die suikerziekte lijden of last hebben van aparte allergieën.  De baas van het reclamebureau van de Milk Marketing Board is

RTL wil radiocommercial videotheken in de ban doen

*Tring tring* "Hallo, met RTL Nederland." "Ja, hallo, kunnen jullie in plaats van Love Actually vanavond Notting Hill uitzenden? Love Actually heb ik pas nog gezien." "Nee meneer, dat zal helaas niet gaan." Volgt, meldt Zappen.blog, zo'n gelikte radiostem die luisteraars oproept naar de videotheek te gaan, waar je wel kunt zien wat je wilt. Een soortgelijk telefoongesprek heeft echt plaatsgevonden en is nu echt op de radio te horen. Alleen wist RTL er niets van af en wil dat de commercial wordt teruggetrokken. De Stichting Videofilm Promotie (SVP) flikte het ook bij de Tros, maar die klaagde (nog) niet. Zes jaar geleden was SBS de enige omroep die een andere provocerende -en geestige- (tv)commercial van SVP weigerde. Daarin