Categorie: "Varia"

Reclameblokken wijken voor ijsdansoorlog SBS – RTL

In een ijsdansoorlog is alles geoorloofd. SBS6 en RTL4 stellen er zelfs hun reclameblokken voor uit. Bang dat ze zijn dat de kijkers in de pauze nieuwsgierig naar de concurrent zouden zappen. Daarom wachtten beide zenders tijdens de liveshows van afgelopen vrijdag zo lang mogelijk met reclameonderbrekingen, weet AD.nl te melden. Ze hielden elkaar angstvallig in de gaten. Beide shows werden uiteindelijk bijna anderhalf uur zonder onderbreking uitgezonden. Een unicum in Nederland,

Na Vomar wil Dekamarkt door met Sonja Bakker

Als dat maar goed gaat, die samenwerking tussen afslankgoeroe Sonja Bakker -kersverse winnaar vande BuzzAward- en Dekamart, na de eerder clash tussen Bakker en Vomar, een andere retailer dat zonder toestemming van Sonja als boegbeeld wilde profiteren. Het artikel over de samenwerking met Dekamarkt blijkt ineens ‘'niet beschikbaar'' op de Dekasite, ondanks de aankondiging bij Google. Terwijl ze al een tijdje wat kleinere acties samen hadden gedaan. Dekamarkt focust zich in het traditionele januari-offensief dus niet op lage prijzen, maar gaat op de gezondheidstoer, meldde Distrifood. Sonja Bakker helpt de klant negen weken lang met de originele recepten

Unilever ‘s lands grootste adverteerder – voor KPN

Wie is de grootste adverteerder van Nederland? En wie de een-na-grootste? Dat is een en hetzelfde bedrijf, Unilever. Uit de jaarlijkse top-10 adverteerders van MarketingTribune blijkt dat de divisie van Unilever Home & Personal Care bruto -dus b.v. exclusief kortingen- meer in de media heeft uitgeven in 2006 (112.1 miljoen euro) dan Unilever Foods Nederland (103.5 miljoen). Wereldwijd is Unilever overigens de een-na-grootste adverteerder na het Amerikaanse Procter & Gamble. Terug in Nederland wordt Unilever

‘Nieuwe kabinet moet maar ‘ns bij Coca-Cola langs’

‘Dat nieuwe kabinet moet maar eens even bij Coca-Cola langs', adviseert reclame/marketingcolumnist Eugène Roorda, die erg gecharmeerd blijkt van de ook hier op Reclamewereld. blog gemelde haal-de-zon-hier-naartoe initiatief van het frisdrankje, De Coca-Cola Side of Life. Nederland wordt zo nog wel eens een leuker land, zegt hij in zijn column bij BNR Nieuwsradio vandaag. ‘'Wat de overheid en allerlei andere "bureaucratische goedbedoelers" niet kunnen – omdat de wil, de moed of de creativiteit ontbreekt -  dat kunnen sterke merkinstituties gelukkig wel.'' En dat is ''dingen doen waar de mensen blij van worden''. Terug naar

Jackie Chan, George Foreman maken spotje voor grill

Oud Kung Fu-ster Jackie Chan klimt in de ring met de voormalige boxkampioen George Foreman, maar niet om elkaar te meppen. Ze hebben samen een gat in de markt ontdekt en gaan een commercial maken voor de ook in Nederland bekende Foremangrills die ze gaan promoten in Azië. Maar Chan gaat ook terug naar China om er een filmproductie- maatschappij op te zetten. Ook 't spotje wordt in China opgenomen, zegt Chan. De

Coca-Cola haalt zomergevoel naar Amsterdams park

''Genoeg van je winter blues? Behoefte aan het heerlijke, positieve zomergevoel? Kom naar het Amsterdamse Westerpark op 12-14 januari.''  Wat voor mid'winter'joke is dit? De Coca-Cola Side of Life. Het Amerikaanse frisdrankmerk komt weer met een nieuwe reclame- middel, de zon… Een tien meter brede ''hoeveelheid zonlicht'' wordt in het park geplaatst. Met speciale technologie wordt, meldt Marketing Tribune, een zee van (UV)licht en warmte over het publiek uitgestrooid en zelfs de geur doet aan de zomer denken. ''Breng vrienden, familie en picknickmand mee,'' adviseert Coca-Cola. MT rept zelfs van een nepstrand en zwempak meenemen. Nou, uh, daar denken we nog even over na. Wel een geinige, positieve promotie.

Overheid bespaart miljoenen op reclamecampagnes

De rijksoverheid bespaart ieder jaar zes miljoen euro op het gebied van overheidscommunicatie, inclusief imago- en arbeidsmarktcampagnes. Dat blijkt uit een brief die minister-president Balkenende gisteren aan de Tweede Kamer heeft gestuurd. Dat is een miljoen meer dan gepland. Tijdens de looptijd van het project, meldt de Rijksvoorlichtingsdienst, zijn de volgende plannen gerealiseerd: Eén rijksbreed loket voor

‘Kennis reclamesector nuttig voor politiek, overheid’

Politiek en overheid kunnen veel meer gebruik maken van de kundigheden en inzichten van de reclamewereld. Vandaar dat de reclamekoepel CMC/Centrum voor Merk en Communicatie, waarin verschillende verenigingen op het gebied van commerciële communicatie actieve verenigingen samenwerken, komt met een voorstel om samen met de overheid een ‘'denktank'' te op te zetten voor het agenderen van maatschappelijke issues of het bevorderen van gewenste gedragsverandering. Dit voorstel werd gisteravond aangekondigd op de Nieuwsjaarreceptie van het CMC door voorzitter -en oud  CDA-politicus- Hans Hillen. ‘'Nu kijken

Exit Postbank-leeuw? Elk nadeel heb ze voordeel

"Postbank breekt beleggerswereld open." Met deze boodschap richt Postbank zich in nieuwste tv-commercial tot de Nederlandse belegger. Vlak voor de New York Stock Exchange legt Ellen aan Jan Mulder uit hoe uniek het Postbank aanbod is. Maar hoeveel van deze commercials van reclamebureau LeukWerkt Worldwide zullen we nog zien in de toekomst, nu het merk Postbank misschien, absurd genoeg, verdwijnt. Om te worden vervangen door ING Direct, met veel oranje in plaats van veel blauw? Maar elk nadeel heb ze voordeel. Intermediar-redacteur Bart van Oosterhout : ‘'Als de Postbank ons