Categorie: "Varia"

Waarom ‘reclamevrij’ de Publieke Omroep schaadt

Een reclamevrije Publieke Omroep. Die wens is wel eens geuit door de drie aanstaande coalitiepartners. Of ze er al iets over zijn overeengekomen is nog niet bekend, maar Arian Buurman, directeur van de STER neemt geen risico. En gaf gisteren CDA, PvdA en ChristenUnie nog snel even een duidelijke boodschap mee, via De Telegraaf op Zondag. Omdat ‘'reclamevrij'' de omroep zal schaden. En de BBC is geen goed voorbeeld voor Nederland. Ze legt ook graag uit waarom.

Fashion for survival: T-Shirts voor burgeroorlogen

Fashion for survival. Een burgeroorlog is al aan de gang in Irak en dreigt in mijn geliefde Libanon, waar ik enkele jaren heb gewoond en op school heb gezeten (en genoeg Arabisch heb geleerd om kort te kunnen converseren met de eigenaar van de Egyptische snackbar bij mij om de hoek). Maar humor zal er altijd zijn, in Libanon (meer HIER). Nu te koop, via Imaginary Arab-site, zijn twee T-shirt, die je altijd bij je moet hebben in tijden van burgeroorlogen… Niet los te kopen (en zelfs niet af te beelden, haha) De ene met het opschrift: Soenniet. Niet schieten. En de ander met: Sjiiet. Niet schieten (en ook in het Arabisch uiteraard). Geestig. Ik zeg: Niet schieten, welke niet dan ook.

Campagne gepland voor ‘nieuwe’ Malsovit-brood

Malsovit, het ‘'afslankbrood'' met de mooie naam van tien jaar en langer geleden, is weer terug bij de bakker en er komt ook een mediacampagne aan. Maar voor zo'n naamsbekendheids- campagne moet merkeigenaar Natural Foods eerst een betere dekking hebben in Nederland, dus meer verkooppunten.Concreet: minimaal 250bakkers. Dat zegt Aalt van der Kraats in het FD. Nu helpen ze locale warme bakkers nog om het merk een nieuwe uitstraling te geven via raamposters. Hij verzet zich wel tegen de omschrijving

Kelder lang niet irritant genoeg in Asperion-spotje

De zak zit in as. Arme Jort Kelder, een aangifte wegens smaad van Bram Moszkowicz aan zijn broek en geen Loden Leeuw voor zijn irritante optreden in de commercial voor online boekhouders Asperion. Derde werd-ie maar. Kelder op Quotenet: ‘'Zelfs een matig geacteerde, humorloze, agressieve low-budget commercial bleek niet slecht genoeg om te kwalificeren voor de titel Irritantste BN'er in een tv-commercial.'' Maar waarom zei Kelder nou ‘'ja'' tegen die Asperion-schnabbel? Vanwege: zijn magere Kwootloontje, zijn lage uitbetaling van levensverzekering bij ''die berggeiten bij Zwitserleven'' , Asperion's ambitie om de aanval te openen op arrogante softwarehuizen als Exact en vooral op ‘'de boekhouders.'' Gelukkig heeft er een 1 pct-belang in Asperion aan overgehouden, dat tikt tenminste aan. Jort kan wat extra

Eerste ‘Stop Hillary’-commercial al op tv in Amerika

In Amerika zet een PAC, een Political Action Committee, printadvertenties en een commercial in om te zorgen dat Hillary Clinton geen presidents- candiaat wordt namens de Democrats. In het alleszins beschaafde spotje -KLIK HIER- vertellen Democraten in Iowa waarom ze haar niet lusten. Het gaat allemaal om geld, ze is onduidelijk over Irak, draait te veel; ze is gewoon niet eerlijk. En nog zo wat. Enkele minder vriendelijk foto's van haar bevat de ''Stop Hillary''-site ook. En als je 100 dollar doneert voor de campagne, krijg je het boek ''The Truth About Hillary'', dat weinig goeds over haar voorspelt. Een interessant Amerikaans fenomeen, zo'n PAC. De man erachter is een voormalig Amerikaans congreslid, John LeBoutillier. Zie HIER Hillary's site, met nieuws en webcasts (en mooie foto's). Voor wie de nuance zoekt.

Reclame moet gratis autoweekblad ANWB financieren

De ANWB komt eind maart met een nieuwe autotitel: de ANWB Autokrant, meldt Automotive Online. Het weekblad met autonieuws en tests krijgt een plek naast de Autokampioen, dat gewoon blijft bestaan en zijn twee-wekelijkse frequentie behoudt. De ANWB Autokrant wordt gratis verspreid in een oplage van liefst 500.000 stuks via supermarkten en tankstations, dus gefinancierd door advertenties en andere bronnen. Het zou  worden gelanceerd tijdens de AutoRAI, aldus Automotive, maar wanneer het precies overal ligt is nog onduidelijk. Het weekblad kan, verwacht ik, een flinke concurrent

‘Kruidenierenoorlog, want verder weinig te melden?’

Prijzenoorlogen voeren zit vooral in de psyche van de kruideniers, denkt reclameman Eugène Roorda. ‘'Ze willen in zichzelf steeds dat oorlogs- gevoel oproepen. Waarschijnlijk om de interne monotonie te doorbreken en het personeel te motiveren'', suggereert hij vandaag in zijn column op BNR Nieuwsradio. Al heeft Roorda z'n twijfels. ‘'Maar het kan óók zijn dat ze de oorlog uitroepen omdat ze verder weinig te melden hebben. Dus verklaren ze elkaar maar de oorlog, dan gebeurt er tenminste weer wat.'' De oorlogsbudgetten zijn overigens niet kinderachtig. ''Albert Heijn geeft

Heel wat anders: chat en kijk mee op Diesel.com live

Rara wat is dit allemaal en wat gebeurt hier allemaal. Heidies for succesful living? Heel wat anders, veel onderbroekenlol, maar ook reclame voor Diesel, geloof ik. Ga snel even kijken. Chat eventueel mee en kijk naar little brothers & sisters op Diesel.com. Na DIT, en DIT, Diesel kan niet genoeg krijgen van dit moderne live gedoe…

Zelf commercials maken op ‘mash-up’-site van Nike

The Second Coming. Onder die noemer stelt Nike internetters in staat om zelf een eigen montage (mash-up) te maken, via de SITE NikeMashUp, van een net nieuwe commercial. Daarop is een grote hoeveelheid beeldmateriaal te vinden, inclusief muziek, waarvan een kleine selectie gebruikt is voor de originele commercial. Met het ruwe materiaal kunnen internetters nu een eigen montage maken, meldt Emerce. De nieuwe commercial vormt een

Waar blijven ze nou, die Burger King Xbox 360-games?

‘'Yeah, en wij wii games bij de McDonalds… Dat zal de vetverslaving van mensen alleen nog maar aan- wakkeren, waarna er van allerlei instanties protesten komen …'' Schrijft Denise heel wijs op zusterweblog Games.blog, waar de TRAILERS te zien zijn. Maar blogchef Eric Roggeveen betreurt het zeer dat die uiterst succesvolle actie in Amerika nog steeds niet naar Nederland is gearriveerd: de Burger King Xbox360-games. ''Ik bedoel spellen die gratis bij een Value Meal zitten, hoeveel kan dat in hemelsnaam voorstellen? Maar nu ik