Dollar Shave Club zet zich af tegen Roger Federer en weggevertjes in spotjes

Beware of less-than-awesome incentives when buying overpriced razors at the store.” Grappig, deze commercial van de Dollar Shave Club in de VS. Maar ook interessant. Ten eerste vanwege het produkt, een abo op thuis per posst te ontvangen scheermesjes. En ze doen het heel goed in de markt en pikken veel af van giganten als Gillette, dat veel geld besteedt aan Roger Federer. Zie filmpje met Michael Dubin (zie filmpje), de oprichter/baas van Dollar Shave Club, die meeschrijft aan het script voor

deze commercial en te volgen serie. Zo vreemd is dat niet; hij stond zijn mannetje in het verleden als stand-up comedian, meldt bron AdAge. Volgens die site had Dubin’s ‘upstart subscription razor brand’ eind oktober 1.1 actieve abonnees, goed voor een maandomzet van $7.2 miljoen. Ook interessant: dankzij een nieuwe lening kan Rubin met zijn drie jaar geleden opgerichte bedrijf nu ook op tv met commercials, naast Fastbook en online. “It’s no secret that advertising on television is a great tool in building your brand,” zegt Dubin bij AdAge. “Some of the messages we wanted to communicate felt really right for television.”

Lees ook:Lachen, prachtig reclamefilmpje over de Dollar Shave Club
Lees ook:Dollar Shave Club van dat hilarische ‘Our Blades Are F***ing Great’-spotje verkocht aan Unilever
Lees ook:Vraag je pa, niet internet, adviseert promo Gillette na opinieonderzoekje
Lees ook:P&G weer ‘s werelds Nr 1 adverteerder, LÓréal vervangt GM in top-3
Lees ook:Commercial over recruitering Amerikaanse soldaten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.