Kritiek nieuwe DE baas op koffiespots met Hauer en Kroes

Een biercommercial? Nee, we wachten tot er iets beters langs komt …’ Besloot Rutger Hauer, even terug in zijn rol als Freddy Heineken in een leuke commercial van DE, als onderdeel van de Goede ideeën beginnen met Douwe Egberts-campagne. DE werkt graag met BN-ers in campagnes. Van Doutzen Kroes tot Reinout Oerlemans, en van Alain Clark tot Arie Boomsma. Niet meer, blijkt uit een interview in de Volkskrant met Michiel Herkemij, bestuursvoorzitter van D.E. Masterblenders 1753, de nieuwe naam na het vertrek uit het Amerikaanse Sara Lee-concern deze zomer. Herkemij zegt dat het merk Douwe Egberts verkeerd is behandeld, met name door spotjes waarin ‘vage helden’ zaten zoals fotomodel Doutzen Kroes en acteur Rutger Hauer. Hij wil terug naar ‘gewone mensen die je overal kunt ontmoeten.’ De ‘beetje losgelaten merkindentiteit’ van DE moet terug. Met name zijn kritiek op de Hauer’s ‘Heineken’-spotje is pikant, aangezien Herkemij’s vorige werkgever Heineken was. Hij zegt: ”We hadden een spotje met Rutger Hauer op de set van de film over de Heineken-ontvoering. Dat wil je niet, met dit merk, die associatie met zo’n ontvoering. We moeten terug naar samen, naar gewoon. Het aroma komt je tegemoet, die sfeer. De traditie.”

Lees ook:Rutger Hauer terug als Freddy Heineken in nieuw DE-spotje
Lees ook:Flying Dutchman-reclame unieke samenwerking kledingmerk Gaastra en Rutger Hauer
Lees ook:Doutzen Kroes nu ook reclamegezicht kasjmiermerk Repeat
Lees ook:Doutzen Kroes’ sensuele commercial voor cashmere-merk Repeat
Lees ook:Van Bommel-schoenen helpt Hauer’s AIDS-strijd

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

Current ye@r *