Reclame op maat met winkeltips voor shoppers in Seoul

Shoppers in Seoul krijgen vanaf januari volgend jaar winkeltips op maat. In een futuristisch winkelcentrum worden hun gezichten gescand en schat speciale software hun leeftijd en geslacht in. Daarna krijgen ze door de gehele ‘shopping mall’ advertenties te zien die volgens de computer het best op hun demografische gegevens aansluiten. Dat meldt een artikel op de site van Radar van de Tros. Door de gehele International Finance Center Mall in Seoul in de Zuid-Koreaanse hoofdstad zijn 26 speciale informatieborden met LCD touch screens (hele grote iPads) geplaatst. Daarop kunnen bezoekers de locatie van winkels en andere informatie over het in september geopende winkelcentrum achterhalen. De borden zijn echter ook uitgerust met een bewegingssensor en een camera. Terwijl de bezoekers lezen, scant de camera boven het scherm hun gezicht en plaatst dit in een centrale database. Speciale gezichtsherkenningssoftware schat vervolgens hun leeftijd en geslacht in.

Bovendien registreren de informatieborden welke informatie de individuele shoppers precies opzoeken, meldt Tros Radar. Daarna worden de bezoekers door het gehele pand gevolgd via een groot aantal camera’s. Als hun gezicht wordt herkend, communiceert de computer dat naar digitale schermen die eveneens in het gehele winkelcentrum zijn opgehangen. Die tonen vervolgens advertenties die het best op hun ingeschatte demografische gegevens aansluiten. Een vrouw van rond de 30 krijgt bijvoorbeeld een advertentie voor een paar Jimmy Choo-hakken, terwijl een pubererende jongen via hetzelfde scherm een aanbieding voor een nieuw skateboard krijgt. Door hun handen te bewegen kunnen de bezoekers extra informatie opvragen via de interactieve reclameborden.

 

Lees ook:Nieuw: volg-me-niet-register voor surfer met reclamemoeheid
Lees ook:Aandacht voor Serious Request met 3D-kunstwerk Grolsch
Lees ook:Webcam, LCD-scherm op reclame-abri helpt Samsung G800 lanceren
Lees ook:Vodafone met Yahoo in adverteren op mobieltjes
Lees ook:Hypnotiseur Peter Powers helpt met reclame Hyundai i30

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.