Nederlander Justus Bruns wil reclame op Times Square één dag vervangen door kunst

Spectaculair plan van de jonge Nederlandse designer Justus Bruns (23). Hij wil alle advertenties op ‘s wereld nummer 1 reclamelocatie, Times Square in New York, vervangen door kunst-uitingen. Eén dag maar. Meldt de Volkskrant vandaag. Daartoe is de stichting Times Square to Art Square actief en maakt vorderingen, hoewel (nog) meer sponsors worden gezocht. Waarom? Om te helpen onthaasten, in modern Nederlands. ‘‘Mensen hebben tegenwoordig altijd haast. (…) Mensen moeten leren meer in het moment te leven, en kunst zet hen daartoe aan. Times Square is bij uitstek de plek waar deze boodschap veel impact zal hebben.” Op een reclamecampagne om op ‘de’ dag te wijzen wordt al gestudeerd. Zie site voor meer info, kon VK-verhaal helaas niet vinden om te linken. Bijgaand impressie reclamegestripte Times Square. En, schrik niet: zó ziet het er nu nog uit

Lees ook:Billboard met oude electronica als recycle-reclame Best Buy
Lees ook:GP-pitstop midden in New York, leuke stunt Red Bull
Lees ook:Ga nu nadenken over ‘t publieke bestel, adviseert reclameman Bik op BNR
Lees ook:GroenLinks wil jeugd weerbaar maken tegen reclame en ‘de’ media
Lees ook:Door tekenen zie je méér-campagne Rijksmuseum

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.