In gesprek met reclamebureaudirecteuren, aflevering 1: Barbera Wolfensberger van FHV BBDO/Proximity

Presentator Ronnie Overgoor van Idealize, het Blue Shots TV-programma over creativiteit, stelt zijn stoel de komende periode beschikbaar aan diverse gast interviewers. De eerste is Michael van Os, oud- hoofdredacteur Adformatie, die nu Reclamewereld.blog runt. Hij spreekt met reclamebureauleiders van naam, van verschillende type bureaus. In de eerste aflevering, die thans online staat en HIER TE BEKIJKEN is, interviewt Van Os Barbera Wolfensberger, CEO van FHV BBDO en Proximity. Ze was dit jaar genomineerd voor de onderscheiding Reclameman/vrouw van het Jaar.

Volgende week volgt het interview met Hans van Dijk, oprichter en creatief directeur/copywriter van het reclamebureau Skipintro. Hij is ook bekend als auteur van het succesvolle Zapklare Brokken, ‘’alles wat je moet weten over reclame.’’ Daarna volgt het gesprek met Ralph Wisbrun, CEO van Ubachs Wisbrun/JWT en voorzitter van de VEA, de vereniging van grotere communicatiebureaus. Ook hij was dit jaar genomineerd als Reclameman van het Jaar. Voorts interviewt Van Os Engin Celikbas, de minder bekende, maar niet minder belangrijke algemeen directeur van KesselsKramer, dat 15 jaar bestaat.

Gespreksthema’s zijn de positie van de reclamewereld vandaag, de uitdagingen, en van de individuele bureaus, plus management-uitdagingen in het algemeen en de visie op creativiteit.

Sites of blogs die de interviews willen overnemen of andere vragen erover hebben  kunnen contact opnemen met Ronnie Overgoor via [email protected]. Michael van Os is te bereiken via [email protected]

De afleveringen kunnen ook op een iPad worden bekeken, door de volgende feed toe te voegen aan iTunes: http://feeds.feedburner.com/BlueShots-All-Vodcast

Interview met Wolfensberger hier ook te zien:

Lees ook:Roorda: ‘Reclame maken is de consument manipuleren’
Lees ook:Creatief Bas Engels van TBWA Reclameman van het Jaar
Lees ook:Vijf genomineerden Reclameman of -vrouw van het Jaar
Lees ook:‘Reclamewereld richt zich alweer op’ meldt de Volkskrant
Lees ook:Reclamewereld wil minder reclame, maar wel bétere reclame

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.