Schandalig Tsunami-9/11-spotje, zogenaamd van WWF/WNF (plus advertentie)

The Tsunami Killed 100 Times More People Than 9/11.” Smakeloos en totaal ongepast, deze campagne, van de Braziliaanse vestiging van het World Wild Life Fund, hier Wereld Natuur Fonds geheten. Zie bijgaande printuiting en commercial en huiver, dat creatieve geesten zoiets hebben bedacht. Ze hebben dat wel bedacht, medewerkers van reclamebureau DDB Brazil, maar niet met goedkeuring van het WWF. De afgekeurde campagne is toch naar buiten gekomen/gebracht, tot afgrijnzen van zo ongeveer half Amerika. Het WWF neemt afstand, is woest, zoekt naar de schuldigen, en probeert alle gewraakte uitingen weer weg te krijgen van internet… Dus misschien nog maar even te zien hier.  Via o.m. Huffington Post en New York Times.

Lees ook:Bureau-advertentie ‘vreselijke vergissing’ genoemd
Lees ook:De fiets die nooit gestolen zal worden in reclame Halfords
Lees ook:Ga je vliegen, hier grappig filmpje Air New Zealand met tips
Lees ook:Consument in VS ‘varken’ – MTV weigert Buy Nothing Day-spot
Lees ook:Eigen medewerkers Bever in reclamecampagne, leuk

3 reacties op “Schandalig Tsunami-9/11-spotje, zogenaamd van WWF/WNF (plus advertentie)

  1. pjotr

    Aan de andere kant, over ideeën van creatieve geesten gesproken: 9/11 zelf was op zich ook een (weliswaar smakeloos, maar goed uitgevoerd) creatief concept. En het mooie van smakeloosheid is: daar valt niet over te twisten. Dus is het echt écht ECHT zo erg, dit idee? Ik weet het niet. “Gek op bloemen”, dat is ook erg.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.