Verzet tegen Maurice de Hond’s rol in NEM-reclame

Verzet tegen Maurice de Hond’s rol in NEM/Nederlandse Energie Maatschappij-reclame, tikte ik in de kop. Maar wie verzet zich dan? Waar lees je daar wat over? Niemand, en nergens, totnogtoe. Ikzelf verzet me namelijk. De H ond heeft geld nodig, denk ik, of hij wil een potje provoceren. Maar ik vind het niet goed, wat hij doet. Daardoor krijgen de claims van de Nederlandse Energie Maatschappij meteen een wetenschappelijk sausje en de steun van weer een BN-er, en het is maar de vraag of ze terecht zijn. De energie is misschien goedkoop, er schijnen condities te zien die de relatie minder aantrekkelijk maken voor klanten. Als ik in ieder de hevige protesten aan het adres van Natasja Froger, die De Hond voorging, op de site van vakblad Adformatie mag geloven. En De Hond is als onderzoeker toch geregeld te horen, te lezen en soms ook te zien in de media. Boven lopen de onderzoeken van de Consumentenbond en van De Hond zelf naar die prijzen door elkaar (zie NEM-site), ook niet handig.

Lees ook:NEM-Actie Reclamezooi. 100 procent vindt: ‘NEM? Ik zeg: Niet doen!’
Lees ook:Frans Bauer opvolger Maurice de Hond in campagne NL Energie
Lees ook:Kritiek op Natasja Froger als reclamegezicht Ned. Energie Maatschappij
Lees ook:Frans Bauer en Maurice de Hond uit reclame Ned. Energie Mij
Lees ook:Geen vertrouwen in NEM/Maurice de Hond bij Reclamewereld.blog-stemmers

11 reacties op “Verzet tegen Maurice de Hond’s rol in NEM-reclame

  1. Bart

    Net nu ik deze reactie wil typen krijg ik de banner reclame van RWE te zien… :-)
    Maar goed, ik vind dat de NEM het slim doet, eerst Natasja voor de reclame vragen die bij een grote groep mensen als vertrouwd overkomt en nu Maurice de Hond die weer een andere doelgroep aanspreekt. Als onderzoeker zou hij het wel goed hebben zal ongetwijfeld de mening van een groot aantal mensen zijn. Het zet echter inderdaad grote vraagtekens bij zijn geloofwaardigheid als onderzoeker, dit had hij beter niet kunnen doen in mijn ogen.
    Wat me ook tegen valt van de NEM is de eigen organisatie. Als je investeert in deze bekende Nederlanders voor een campagne zorg er dan voor dat je eigen organisatie op orde is en je de reacties van mensen op kunt volgen en klanten juist behandeld. Inmiddels heb ik daar ook net te veel verhalen over gezien/gehoord dat mijn interesse kompleet weg is om over te stappen (als ik dit al zou doen naar aanleiding van Natasja of Maurice…)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Bart van Delft

    Ik sluit me volledig aan bij (de andere) Bart. De eerste keer dat ik de commercial voorbij zag komen dacht ik al direct bij mezelf: “Maurice, wat doe je nu?”. Wel slim inderdaad om eerst de grote groep mensen aan te spreken met Natasja, de mensen die shownieuws en RTL-boulevard kijken. En daarna de wat sceptischer ingestelde Nederlander om proberen te krijgen met iemand als Maurice de Hond. Maar het blijft jammer dat een betrouwbaar iemand als hij zich verkoopt aan een slechte organisatie als NEM, zou hij last hebben van de crisis?

      /   Beantwoorden  / 
  3. I. N. Sider

    Maurice schijnt weer vader te worden en kan die extra centen misschien wel goed gebruiken. Maar inderdaad, eens met iedereen hiervoor: dit is een foute beslissing van De Hond die zijn professionele positie zo ondermijnt.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Redactie, Michael

    Hij is net weer vader geworden, las ik. Maar misschien wilde De Hond het NEM-geld gebruiken om het smartegeld te betalen aan ”klusjesman” Michael de Jong in de Deventer Moordzaak. Dat bedroeg 123.000 euro, aldus HP/De Tijd vandaag. Dat blad citeert beursgoeroe Willem Middelkoop, die eerder werd benaderd door NEM en het aanbod afwees, omdat hij een ton te weinig vond. Voor vijf ton had Middelkoop het wel gedaan, zei hij. ”Waarschijnlijk heeft De Hond dat (smarte)geld nu in één klap terugverdiend,” aldus Middelkoop.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Magic

    Ik heb me meteen uitgeschreven als lid van zijn enquetepanel (www.peil.nl)

    Hiervoor pas ik!

    Laten de andere panelleden dit ook maar doen.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Ik zeg No Way

      Ik ook, maar uitgeschreven krijg je je daar ook niet zomaar. Mails blijven komen en reacties, ho maar.

        /   Beantwoorden  / 
  6. silla

    @Magic: Joh, gun die Maurice het terugverdienen van die boete. Is toch prachtig dat hij dat op deze manier kan? Of zou jij dan echt ‘nee’ zeggen? Geloof er niks van. Dus als je ertegen wilt protesteren, protesteer dan gewoon door geen klant te worden bij NEM. Maar blijf lekker panellid vab peil.nl. Ik zeg: doen!

      /   Beantwoorden  / 
  7. Radiofreak

    Sorry hoor, maar die man heeft zijn geloofwaardigheid als marktonderzoeker verloren.

      /   Beantwoorden  / 
  8. pjotr

    @Radiofreak: Ach, dat valt allemaal wel mee joh. Niet zo paniekerig doen. Jan Mulder heeft toch ook z’n geloofwaardigheid als voetbalkenner niet verloren? En die zat nog wel in zo’n blauw pak. Need I say more.

      /   Beantwoorden  / 
  9. Radiofreak

    @Pjotr. Nou aangetast dan. Maar je vergelijkt wel appels en peren: Jan Mulder is een tv-pias en Maurice de Hond een serieuze onderzoeker.

      /   Beantwoorden  / 
  10. pjotr

    Och, wat is serieus. Vind dit wel goed bij ‘m passen juist, als onderzoeker. Beter dan Jan Mulder bij de Postbank.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.