Rabobank komt als eerste adverteerder in Nederland met een kanaal onder eigen naam op YouTube, in het jargon branded channel, meldt de nieuwbrief van Adformatie. Op dit kanaal
worden video's van Rabo SportTV getoond. Daarnaast kunnen gebruikers er
discussiëren over hun favoriete sport. Het komende kwartaal wil
Rabobank leren van de werking en dynamiek van het online videoplatform. ’Als
grootste sportsponsor van Nederland kan Rabobank sportliefhebbers een
kijkje achter de schermen bieden’, zegt programmamanager Rabobank
Nederland Marco Mur. ‘Door syndicatie op YouTube brengen wij de video's
naar de doelgroep toe. Hierbij benutten we het grote bereik van YouTube.' Rabo
SportTV werd gelanceerd in juli 2007. Het platform vertoont exclusieve
beelden uit de wereld van hockey, paardensport en wielrennen. Met succes, want op het eigen kanaal werden de video's
tot nu toe al ruim 1,5 miljoen keer bekeken. ''Sinds
september is Rabobank een pilot begonnen met een user channel op
YouTube. Ook hier zijn de resultaten tot nu toe boven verwachting: de
ruim honderd doorgeplaatste video's van Rabo SportTV werden al meer dan
260.000 keer bekeken. Het kanaal werd ruim 11.500 keer bezocht.''
Rabobank verwacht met de inzet van het branded channel meer bereik te
realiseren door inzet van online advertising op YouTube en andere sites
binnen het Google netwerk, zo meldt een persbericht vandaag. De komende maanden zullen gerichte
marketing- en sponsoractiviteiten worden opgezet, zoals het verloten
van exclusieve toegangskaarten onder de abonnees van het kanaal of
leden van de gekoppelde discussiegroepen.
Lees ook:RaboSport TV brengt gesponsorde EK Hockey dagelijks op internet
Lees ook:Top Gear op eigen YouTube-channel gelanceerd door de BBC
Lees ook:Fatima en Teun in sponsorduel ABN Amro – Rabobank
Lees ook:Rabobank stopt na 15j met sponsoring Hoofdklasse hockey
Lees ook:Rabobank feliciteert prins en prinses met ‘koninklijke Triple A’