Mao wil met wandelende reclamebeelden naar China


Hij droomt er al van, meldt het Eindhovens Dagblad, dat zijn vinding de aandacht trekt van miljoenen gebruikers van de metro’s in Shanghai en Peking in zijn vaderland China. Of New York, mag ook. Als zich ergens maar heel veel mensen in dezelfde richting bewegen. Het Sync Movie-systeem van de jonge Chinese ondernemer dr. ir. Xiaogang Mao in Eindhoven produceert een video reclamefilm die met je ‘meeloopt.’ Binnenkort getest op Schiphol. Je stapt op

een lopende band, of een roltrap, en op dat moment begint rechts van je een reclamefilm te lopen. Normaal verlies je die na drie meter uit het oog. De promotievideo van Mao wandelt echter op een scherm met je mee, zo lang als de band is. Aan het eind heb je het hele filmpje gezien en is de adverteerder tevreden.
Mao, die vanuit de Technische Universiteit Eindhoven zijn onderneming How Tech leidt, gaat zijn vinding binnenkort op Schiphol testen. Het systeem wordt opgebouwd in de pieren G en M, waar elk jaar 3,5 miljoen luchtreizigers op de band passeren. Twaalf projectoren, aangestuurd door speciale software, zenden de beelden naar een 36 meter lang scherm. Vanuit Eindhoven gecontroleerd.

„Bedrijven die reclame maken zijn voortdurend op zoek naar middelen om hun boodschap op een aparte manier te brengen. Dit is zo’n manier. Je grijpt de aandacht van mensen en je laat die niet los. Je kunt daar ook mee spelen. De film iets harder laten lopen bijvoorbeeld, zodat je een wedstrijdje krijgt”, zegt Mao. Midden volgend jaar besluit Schiphol of de proef een vervolg krijgt.

Mao oriënteert zich al op andere toepassingen.

‘’Mijn grote droom is om de Sync Movie groot te lanceren tijdens de Olympische Spelen in Peking. Er zijn al contacten”, zegt hij in het Eindhovens Dagblad. ”Maar eerst wil ik dit op meer luchthavens in Europa installeren. Er zijn besprekingen gaande met de luchthavens van Frankfurt, München en Hamburg. Het kan snel gaan.”

Lees ook:Fortis, Nokia in ‘meelopende’ commercials Schiphol
Lees ook:Nieuwe Apple-spot ‘Powerful’ toont kracht iPhone 5s
Lees ook:Tarique Arsiwalla van Protix krijgt ondernemersprijs Schiphol Go Multinational meldt advertentie
Lees ook:Dove Sunshine reclamebillboard van 100 meter in Schipholtunnel
Lees ook:ABN Amro’s zet 7,5 meter hoge parkeermeter langs snelweg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.